Turbo
-
x6rs
- Bilmodell: caddy
- Kontakt:
Sv:Turbo
såg på blocket att det var en kille som sålde turbo-kit till pickupen, tror han skulle ha 5000 för allt med laddtrycksmätare mm, enda som inte han hade med var en laddluftkylare, han hade monterat utan den funkar säkert bra vid mindre effektökningar. tror annonsen är kvar..
-
Evert_
- Bilmodell: Caddy Pickup TDI
- Kontakt:
Sv:Turbo
Går jävligt bra. Har nyss gjort det själv. Tog en hel AAZ TD motor från en Passat -92. Det enda du får göra är att bygga om insugsröret annars tar det i huven.
Jag har lekt på ganska friskt och har säkerligen över 100 hästar nu. För pickisen går då bra mkt bättre än en kompis Golf II GTI som jag brukar låna ibland. Maila eller skicka PM om du vill ha lite bilder eller mer info.
//Jeppe
Jag har lekt på ganska friskt och har säkerligen över 100 hästar nu. För pickisen går då bra mkt bättre än en kompis Golf II GTI som jag brukar låna ibland. Maila eller skicka PM om du vill ha lite bilder eller mer info.
//Jeppe
-
Jongen
- Bilmodell: Fabia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Turbo
http://www.skodaklubben.se/borsen/salu_Delinfo.asp?sDelID=774
Turbo kit till salu......
Turbo kit till salu......
-
Lorin
- Bilmodell: Skoda Felicia Pickup
- Kontakt:
Sv:Sv:Turbo
Svar till Jeppe.
Du tog alltså hela motorn?
Passade motorfästen från skodan?
Fick du byta oljetråg?
Mvh Anders
Du tog alltså hela motorn?
Passade motorfästen från skodan?
Fick du byta oljetråg?
Mvh Anders
-
Evert_
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Turbo
Tog hela motorn för min orginal motor fick en repa i ena loppet pga havererad topp med nedfallande ventil. Kamremmen hoppade pga dålig spännare.
Samma block förutom ett öra till vattenpumps fästet. Fick sätta dit en bit vinkeljärn istället. Och att oljestickshålet satt på framsidan på Passat motorn. Fanns dock anvisning på baksidan för att borra nytt. Fick ta mitt gamla rör och bocka om det samt göra ny markering på stickan.
Men tar du din orginal motor och turbokonverterar så ska du inte ha några problem alls. Det enda är insuget som lär byggas om så det blir lägre alt svetsa om så inloppet går ut mot torpeden.
Vi svetsade i en muff för oljereturen till turbon i orginaltråget, och tråget använder jag även nu. Men se upp så du inte svetsar pluggen för nära balansvikten på drivaxlen. Vi gjorde det misstaget. (Mätte när bilen var upphissad)
Men hela operationen är klart värt det. Mkt piggare bil och mer körglädje :)
//Jeppe
Samma block förutom ett öra till vattenpumps fästet. Fick sätta dit en bit vinkeljärn istället. Och att oljestickshålet satt på framsidan på Passat motorn. Fanns dock anvisning på baksidan för att borra nytt. Fick ta mitt gamla rör och bocka om det samt göra ny markering på stickan.
Men tar du din orginal motor och turbokonverterar så ska du inte ha några problem alls. Det enda är insuget som lär byggas om så det blir lägre alt svetsa om så inloppet går ut mot torpeden.
Vi svetsade i en muff för oljereturen till turbon i orginaltråget, och tråget använder jag även nu. Men se upp så du inte svetsar pluggen för nära balansvikten på drivaxlen. Vi gjorde det misstaget. (Mätte när bilen var upphissad)
Men hela operationen är klart värt det. Mkt piggare bil och mer körglädje :)
//Jeppe
-
x6rs
- Bilmodell: caddy
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Turbo
funkade växellådan från skodan? det var inga större ingrepp på motorfästen och block o låda alltså?
-
Evert_
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Turbo
Fick gänga upp fyra hål till ena motorfästet. Lådan passade utan ingrepp.
//Jeppe
//Jeppe