Sänkningsänkining!!!
-
Rasse
- Bilmodell: Skoda Pickup
- Kontakt:
Sänkningsänkining!!!
Hej på er, jag kommer från Finland och har ett stort problem. Äger en skoda pickup, årsm. -99 som jag har fixar lite på, bla. sänkt (genom att kapa fjädrarna) och med 17" hjul. Bilprovningen här gillade inte detta och nu behöver jag få tag på sänkningsfjädrar till bilen. I detta jävla ryssland finns det ingen som kan hjälpa mej eftersom det inte har importeras så många pickup:ar hit så det är väldigt svårt att ens få tag på orginaldelar.
-
strömman
- Bilmodell: Skoda Octavia RSII
- Kontakt:
Sv:Sänkningsänkining!!!
bilprovningen kan inte säga nått om kapade fjädrar så länge de sitter kvar på sin plats när man höjer upp bilen... Borra hål i fjädertalrikarna o dra fast fjädern med slangklämma.... funkar kanon...
Måla fjädern röd om du tycker det känns bättre... då har du ju en ny sänkningssats... dock ej optimal väghållnings mässigt...
Måla fjädern röd om du tycker det känns bättre... då har du ju en ny sänkningssats... dock ej optimal väghållnings mässigt...
-
DP
- Bilmodell: Skoda Pick Up
- Kontakt:
Sv:Sänkningsänkining!!!
Rasse (betyder det inte något annat på Svenska???) in da house:
nu behöver jag få tag på sänkningsfjädrar till bilen.
Jag har monterat Cobra sänkfjädrar bak & fram på min Pickis, fram är det Skoda Felicia 40mm kit och bak Golf 4 30mm kitt, bakfjädrar från Golf 4 passar som handen i handsken men tänk på att dom sänker 20mm extra (30mm fjädrar blir 50mm sänkning). Tyvärr hittade jag inte lösa fjädrar men fick ett bra pris på 2 kit från Dalhems så nu har jag Felicia bak & Golf framfjädrar som skräpar, man kanske skulle bygga "Pogo Sticks" av dom.....
DP says: Kapade fjädrar suger stenhårt....
Jag har monterat Cobra sänkfjädrar bak & fram på min Pickis, fram är det Skoda Felicia 40mm kit och bak Golf 4 30mm kitt, bakfjädrar från Golf 4 passar som handen i handsken men tänk på att dom sänker 20mm extra (30mm fjädrar blir 50mm sänkning). Tyvärr hittade jag inte lösa fjädrar men fick ett bra pris på 2 kit från Dalhems så nu har jag Felicia bak & Golf framfjädrar som skräpar, man kanske skulle bygga "Pogo Sticks" av dom.....
DP says: Kapade fjädrar suger stenhårt....
-
Rasse
- Bilmodell: Skoda Pickup
- Kontakt:
Sv:Sv:Sänkningsänkining!!!
[quote]Rasse (betyder det inte något annat på Svenska???) in da house:
DP says: Kapade fjädrar suger stenhårt....[/quote]
Jepp, håller med om att kapade fjädrar suger...men vad gör man. Bilprovningen i Finland kräver TUV papper som bevisar att fjädern är menad till den bilen dom är monterade under, om man monterar någon annan fjäder måste jag bevisa med axelmassor osv. att dom verkligen går att ha under t.ex skodan.
DP says: Kapade fjädrar suger stenhårt....[/quote]
Jepp, håller med om att kapade fjädrar suger...men vad gör man. Bilprovningen i Finland kräver TUV papper som bevisar att fjädern är menad till den bilen dom är monterade under, om man monterar någon annan fjäder måste jag bevisa med axelmassor osv. att dom verkligen går att ha under t.ex skodan.