Av med lappen igen

I detta forum skriver vi om icke bilrelaterade saker.
Tobbe80
Kontakt:

Av med lappen igen

Inlägg av Tobbe80 »

Tjena alla glada !

Så fick man lite diskuterat med farbro blå och länsstyrelsen igen.. blev av med lappen på E20 i går :( va ju bara 3 månade sen man fick tillbaka det :( skit säger man, civilsnut..
Vet nån hur man ska överklaga ? han va ensam i bilen och hade en videokamera.. så frågan e om han e till fullt trovärdig eller va det heter, eller om man ska överklaga ? för mig att dom måste va 2 i bilarna för att kunna stärka varandras ord.. nu e det ord mot ord. ingen som e trovärdigt vittne... va göra ??
SkodaAnte
Bilmodell: Volvo 855R :(
Kontakt:

Sv:Av med lappen igen

Inlägg av SkodaAnte »

Polisens ord står alltid högst tyvärr...
det var så innan i varje fall, tror inte att de har ändrat på det.
Men det är lättare att överklaga om det bara är en polis i bilen, fast hade han kamera så kan det bli knivigt. tyvärr....
Greven
Bilmodell: Skyline R32 GTR
Kontakt:

Sv:Sv:Av med lappen igen

Inlägg av Greven »

Dags o lungna ner dig... det var ju dena sommar det..

Ja polisen kan va ensamna i bilen o det ska gälla..

Körde du Mycket fort över klaga o säg du ska ha de i jobbet som du behöver..

annars leta fram en cykel o träna kondisen..

//Greven
Tessan
Bilmodell: Volvo V70
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Av med lappen igen

Inlägg av Tessan »

håller med greven.. dags att lugna ner sig lite om man inte kan hålla kortet kvar längre än några månader..

//Tessan
lacika10
Bilmodell: Octavia V RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Av med lappen igen

Inlägg av lacika10 »

Det där med att överklaga kan du lika gärna skita i! Tyvärr så är det så här i Sverige att det inte spelar någon som helst roll om polisen var ensam i bilen eller inte. Kommer saken upp i domstol så är det polisens ord som gäller! Inbilla dig inte att det blir "ord mot ord" som det skulle bli i alla andra demokratiska samhällen världen över. Och inte behöver han ha några konkreta bevis heller på själva fortkörningen (typ: videoupptagning, foto, kvitto på avläst data). Det finns inte en levande människa i det här landet som kan överträffa polisens trovärdighet inför rätten! Inte ens självaste landshövdingen i Uppsala lyckades...
Det räcker med att han SÄGER att det var så...
I praktiken betyder detta att du blir dömd UTAN att det finns några som helst bevis emot dig! (förutom polisens ord som borde väga lika mycket som din om vi inte lever i ett polissamhälle!)
Du kommer att bli dömd på "SANNOLIKA SKÄL". Det här med sannolika skäl åberopar rätten när de inte har några konkreta bevis men anser ändå att du är skyldig pga. tex. polisens utsago.
Det här med att kunna bli dömd utan att det finns någon som helst bevis emot en existerar bara och endast i Sverige!
Sannolika skäl är exakt vad det låter. Rätten anser att det är sannolikt att du är skyldig men kan ej bevisa detta.
elmaco
Bilmodell: Skoda Octavia RS 2
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Av med lappen igen

Inlägg av elmaco »

jag har faktist en släkting som klarat sig i rätten med hans ord, mot polisens. så helt omöjligt är det inte. men då fanns det ingen video upptagning utan det var polisens uppskattade hastighet som dom försökte sätta dit honom på. till och med en nära vänn som är polis sa att det skulle vara kört vid rättegången... men han klarade sig, mest pga att han som körde polisbilen var ute på sitt första pass någonsin och då ansågs han inte ha tillräcligt mycket erfaranhet för att bedömma vad hastigheten kunde ha varit.
SkodaRs2003
Bilmodell: BMW M3
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Av med lappen igen

Inlägg av SkodaRs2003 »

Fi faan va trdit, lider med dig........ hur länge??
rsmicke

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Av med lappen igen

Inlägg av rsmicke »

ja det är bara att beklaga sorgen....välkommen in i klubben...har sumpat mitt kort 2 gånger och åkt dit 3 för fortkörning..inte billigt...men men du får se det från den ljusa sidan...nu har du gott om tid för skruvjobb....

Lycka till med cykeln!
Tobbe80
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Av med lappen igen

Inlägg av Tobbe80 »

Hmm skrev fel. han hade inte video upptagning i bilen... men känns som att det e lika bra att skita överklaga.. men allså undra hur det e eller blir, åkte ju fast i december och fick 2 månader spärrtid.. är ju beroende av körkortet som bilmek, så jag fick ju ner tiden, fast det kan ju va så att dom inte släpper spärrtiden så tidigt denna gång... fast det va ju en stor väg denna gång, va 50 stäcka sist jag åkte dit.. nä bara att vänta, ska inte säga nåt till chefen än, vill veta hur länge innan jag säger nåt till nån
Dizzyhenke
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Av med lappen igen

Inlägg av Dizzyhenke »

Lider med dig!!! Jag är oxå av me min lapp!! En vacker o solig dag för 2 veckor sen stod dem jäklarna i buskaget o mätte hastigheten! Fan oxå... 2 sura månader precis till sommmaren!! Grrr...........
RSM
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Av med lappen igen

Inlägg av RSM »

jag tycker att du ska överklaga ändå. även om det inte går igenom får du i alla fall retas lite med snuten.
Vatanen

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Av med lappen igen

Inlägg av Vatanen »

Ja de är tur att men har en raddar huuu den har räddat mej 4 gånger men mot en cevilsnut då hjälper den inte mycket men...Ja de är surt! jag har bra komntakt med polisen här jag bor för jag sammarbetar med dom så jag har för mej att dom MÅSTE va 2 lr en vidokamera som kan stärka deras ord så jag tycker att du ska prova att överklaga! sen har vi en snut i klubben fråga han!!

MVH//Ari Vatanen
lacika10
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Av med lappen igen

Inlägg av lacika10 »

Vem är han?
Vatanen

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Av med lappen igen

Inlägg av Vatanen »

Nej du jag tänker inte avslöja honom helt i onödan så Tobbe du får intermessa mej om du vill fråga han nåt!!
RSR

Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Av med lappen igen

Inlägg av RSR »

Varför inte ta kontakt med en advokat och höra om du har en chans. Många advokater brukar ge råd gratis.

Hur mycket för fort körde du?
lacika10
Kontakt:

Inlägg av lacika10 »

"Avslöja honom i onödan" ??? Hallå?? Han är väl för fan inte nån hemlig agent ?!
Jag ställde bara en simpel fråga!
SkodaRs2003
Kontakt:

Inlägg av SkodaRs2003 »

hmm, en snut i klubben......... kke man ska tänka på va man skriver........ *flinar*
lacika10
Kontakt:

Inlägg av lacika10 »

;-)

dannE! Du kan börja med att ta bort bilden på din sida där hastighetsmätaren visar 230....*asg*
SkodaRs2003
Kontakt:

Inlägg av SkodaRs2003 »

*asg* Ehh, de är inte ja........ :)
elmaco
Bilmodell: Skoda Octavia RS 2
Kontakt:

Inlägg av elmaco »

äsch... jag ser ju att det är en tysk väg...
Skriv svar