OTA uppdatering - någon?!

I detta forum skriver vi om Skoda Enyaq.
@ndread
Bilmodell: Enyaq 80x sportline
Kontakt:

OTA uppdatering - någon?!

Inlägg av @ndread »

Uppdateringar his Skoda påminner om Loch Ness odjuret. Många har hört talas om dem - men ingen har sett till dem!

Okej, några OTA uppdateringar har kommit...men de har varit uppdateringar av instruktionsboken och annat skräp.

De bilar som levererades med ME 2.x fick under föregående år komma in för att byta 12v batteri samt uppgradera till ME 3.0. Om du inte vet vilken version du har är "Programvara: 0333" under systeminformation ME 3.0.

Efter uppdatering till ME 3.0 skulle programvaran uppdateras via OTA (internet). Min fråga till er är....Har NÅGON av er fått en OTA uppdatering som innebar att vi fick ME 3.x? Vad hade ni i såfall för version innan och vad fick ni?

....just nu tror jag chansen är större att snubbla över Loch Ness Odjuret än att Skoda skickar ut.någon OTA uppdatering...
bjorn2022
Bilmodell: Skoda Enyaq IV-60
Kontakt:

Re: OTA uppdatering - någon?!

Inlägg av bjorn2022 »

Jag har också bara 3.0 från fabrikuppdatering och nytt batteri Sept 2022!!! Har skrivit till verkstad för 3.2 ges genom luften står det i denna länk men har inte hört någon ännu som fått 3.2 genom OTA?? Jag frågade också verkstad om det trots allt inte kan installera 3.2 åt mig men de verkar bara göra det år bilar under 3.0. Tråkigt med VW och Skoda gällande mjukvara...
https://www.skoda.se/elbilar/enyaq-iv-uppdatering-av-mjukvara
Skriv svar