Trasig Haldexmotor
-
AKK
- Bilmodell: Skoda Kodiaq
- Kontakt:
Trasig Haldexmotor
Hej, har en Skoda Kodiaq 2019, diesel med automatlåda. Servades i juli 2022 enligt intervall o hade då gått 9000 mil. Då byttes olja i haldexmotorn. I april 2023 efter däckbyte till sommardäck så kände jag att bilen inte drev som den skulle på vä bakdäck, i låg hastighet o gaspådrag i sväng. Var tillbaka till däckverkstad, det var inget fel enligt dom. Problemet fortsatte o blev värre. Lämnade in bilen på samma verkstad som gjorde servicen ett år tidigare o de misstänkte då fel i haldex o rek att kolla m märkesverstad. Lämnade till märkesverkstad o de säger att haldex är helt slut, oljan som de tömde ur såg konstig ut o det var lite för liten mängd olja ev, kan den som gjorde service ha gjort fel? Serviceverkstad säger att de har gjort rätt. Bilen har nu gårt 12500 mil, min motorförsäkring gällde bara till 12000 mil (vilket var i april när jag först kände problemet) och försäkringsbolaget ersätter inte. Enligt märkesverstad kostar det 47 000 att byta Hldex! Nån annan som haft samma problem???