Tickande ljud på högersidan

I detta forum skriver vi om Skoda Kodiaq.
Nike
Bilmodell: Kodiaq
Kontakt:

Tickande ljud på högersidan

Inlägg av Nike »

Ja nu är det så att jag har ett tickande ljud som kommer ifrån höger sidan inne i kupén. Låter som nånstans runt handsfacket. Stänger jag av Acn alltså hela fläktsystemet så slutar tickandet. Någon som har en aning om vad detta kan tänkas vara för fel, blir helt galen på ljudet..
Trojlee
Kontakt:

Re: Tickande ljud på högersidan

Inlägg av Trojlee »

Spjällmotorer som reglerar varmt/kallt/luftfördelning sitter där. Vet att på andra skodamodeller så har ddt varit problem med att dreven lossnar och då får.man prombem men juat varmt/kallt. Man kan köra en kalibrering av dessa på andra skodamodeller utan obd-verktyg men googla. Kan vara som så att en injustering krävs.
Kan även vara kupéfläkten som låter...den sitter mitt under handskfacket. Prova byt fläkthasrighet och se. Ett igensatt kupéfilter kan med tidden ta kål på fläktmotorn.
/
M
dangerousdave
Kontakt:

Re: Tickande ljud på högersidan

Inlägg av dangerousdave »

Löste det sig med ljudet? Hur?

Jag har samma problem, fast på vänster (och ibland höger sida). Har haft bilen inne TRE gånger utan att de har löst det. Sist kunde de inte få fram ljudet... Underbart. Främst kommer det då det är fuktigt ute.

Har det som ett garantiärende och ska ta tag i det igen, dock ett jevla meck att lämna in bilen etc.
Skriv svar