Felkod servo + massa andra fel

I detta forum skriver vi om Skoda Kodiaq.
yabbah
Bilmodell: Kodiaq
Kontakt:

Felkod servo + massa andra fel

Inlägg av yabbah »

Hej, idag kom en gul lampa upp som visade att det var något fel på styrservon. Efter en liten stund blev den röd och blinkade. Jag slog av bilen och lät den vara av en stund. När jag slog på den igen sen så varnade den och sa att alla möjliga funktioner var ur funktion, precis som om jag hade tagit bort batteriet, det var fel på parkeringssystemet, backhjälp, kameror osv osv. Någon som har en idé vad det kan vara? Kan det vara så att batteriet är helt väck och behöver bytas? Eller har nån styrbox gått sönder? Garantin gick ut förra året dessvärre.
Hasva
Bilmodell: SKODA FABIA MONTE CARLO
Kontakt:

Re: Felkod servo + massa andra fel

Inlägg av Hasva »

Hej.
Har Du kommit till någon klarhet med Dina felmeddelande?
Ja har en KODIAQ TDI 190 2018 och ibland tänds en gul varningstriangel i mitten av instrumentpanelen men kan ej komma underfund med som är fel.
Har talat med återförsäljarens service verkstad som inte vet vad det beror på.
Har nog inträffat ett 10 tal gånger och försvinner av sig själv, men får aldrig upp vad som är fel.
Kanske samma sak för Dig?
Bilmeken
Bilmodell: Yeti
Kontakt:

Inlägg av Bilmeken »

Om en kontroll lampa tänds indikerar den ett fel. För att få närmare info om vad som felar måste systemet läsas av med lämplig diagnosutrustning.
Sen kan man spåna vidare från vilken felcod man fick fram. Gissa felet med bara infon om att lampan tänds går ej.
yabbah
Bilmodell: Kodiaq
Kontakt:

Inlägg av yabbah »

Hej, haft bilen två veckor på verkstad nu. Var någon elektrisk styrdon som gått sönder. Delen kostade 22500kr + arbete. Som tur var tog mitt försäkringsbolag det på maskinskadan. Så blev bara 5000kr. Känns gratis i sammanhanget. Hoppas du inte har samma. Den gula varningslampan som tändes för mig var en ratt, efter några gula gånger blev den röd.

Sen var batteriet väckt oxå, vilket nog förklarar alla felmeddelande när batteriet inte orkade mer.

Mvh
Skriv svar