Har ett problem med min 2004 octavia rs. Idag när jag skulle ta en sväng med bilen upptäcker jag att bilen låser inte upp sig när jag använder "fjärrnyckeln". Händer inget förutom att dioden vid fönsterrutan blinkar till lite. Inga andra lampor blinkar.
Har ett relativt nytt batteri, 1 år gammalt i bilen. Har testat att bytt batteriet i nyckeln, har testat extranyckeln. Ingen fungerar till att låsa upp med via fjärrlås.
Har även försökt låsa upp bilen med nyckel, men då låsen tydligen har ärgat igen totalt så går det inte vrida nyckel. Varken i bagageluckan eller i förardörren.
Vad kan felet vara? Vad skulle ni rekommendera mig att göra? Krossa rutan och köpa en begagnad från skroten för drygt 300kr eller 1500kr för att en bärgare ska komma och låsa upp?
Om jag krossar rutan, kommer jag då kunna öppna dörren inifrån eller kommer jag stå där med krossad ruta och få krypa in bilen via fönstret?
Oöppnår dörr/lås
-
Cellen
- Bilmodell: Skoda Octavis rs
- Kontakt:
-
Skog
- Bilmodell: Skoda Octavia 4x4 tdi
- Kontakt:
Sv:Oöppnår dörr/lås
Ge inte upp med dörrlåsen smörj och värm och rucka nyckeln fram och tillbaka in och ut, det funkade för mig men tog nog en halv dag men man ska ha tur också
-
Cellen
- Bilmodell: Skoda Octavis rs
- Kontakt:
Sv:Sv:Oöppnår dörr/lås
Gav till slut upp, krossade rutan och hämtade en ny på skroten. Blev tvungen att koda om nycklarna till bilen då enheten hade tappat dessa... :/
Plockade isär låset från dörren och la det i ett bromsrengörnings bad i 24h, ruckade o höll på med låset i någon timma utan att få ordning på låset. Så nu beställde jag en ny låscylinder från Möller för 365kr så förhoppningsvis så löser det problemet :)
Plockade isär låset från dörren och la det i ett bromsrengörnings bad i 24h, ruckade o höll på med låset i någon timma utan att få ordning på låset. Så nu beställde jag en ny låscylinder från Möller för 365kr så förhoppningsvis så löser det problemet :)