Problem med oljefilter
-
Izi
- Bilmodell: Skoda RS
- Kontakt:
Problem med oljefilter
Hej alla glada skoda ägare .Jag har ett problem ock det e ju så att har 2 gg på 6 månader fått ett och samma fel på bilen.Sätter mig i bilen startar och kör ca 200 meter då tappar bilen olja via filter enl servicen den va inte skruvad fast.Vad ska man göra för att va seker på att man inte ska få samma fel igen.Det handlar om en RS 08 disel (sorry om det fins stav fel)
-
Bäverhanne
- Bilmodell: Skoda Fabia elegance kombi
- Kontakt:
Sv:Problem med oljefilter
[quote]Hej alla glada skoda ägare .Jag har ett problem ock det e ju så att har 2 gg på 6 månader fått ett och samma fel på bilen.Sätter mig i bilen startar och kör ca 200 meter då tappar bilen olja via filter enl servicen den va inte skruvad fast.Vad ska man göra för att va seker på att man inte ska få samma fel igen.Det handlar om en RS 08 disel (sorry om det fins stav fel)[/quote]
har du servat bilen själv eller på verkstad? Om det är på verkstad har de säkerligen inte dragit filtret ordentligt.
Ett oljefilter skall endast dras fast med handkraft / händerna, kan vara så att någon varit lite väl försiktig, jag skulle inte använda lim eller något sådant, om det funkar så går inte filtret att ta bort sen. Kör 1 månad, hissa upp bilen och känn på filtret om det sitter fast.
har du servat bilen själv eller på verkstad? Om det är på verkstad har de säkerligen inte dragit filtret ordentligt.
Ett oljefilter skall endast dras fast med handkraft / händerna, kan vara så att någon varit lite väl försiktig, jag skulle inte använda lim eller något sådant, om det funkar så går inte filtret att ta bort sen. Kör 1 månad, hissa upp bilen och känn på filtret om det sitter fast.
-
Bäverhanne
- Bilmodell: Skoda Fabia elegance kombi
- Kontakt:
Sv:Problem med oljefilter
[quote]Hej alla glada skoda ägare .Jag har ett problem ock det e ju så att har 2 gg på 6 månader fått ett och samma fel på bilen.Sätter mig i bilen startar och kör ca 200 meter då tappar bilen olja via filter enl servicen den va inte skruvad fast.Vad ska man göra för att va seker på att man inte ska få samma fel igen.Det handlar om en RS 08 disel (sorry om det fins stav fel)[/quote]
-
Izi
- Bilmodell: Skoda RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Problem med oljefilter
Bilen e servat av skoda(vw) verkstad i Göteborg.Fick höra att den var inte skruvad ordentligt.Men even andra gg sa dem att det va samma fel inte dragen ordentligt. citat av mekaniker: Dem har inte andvent verktyg ner dem skruvade filtret nu har vi fixat det på rett sett med verktyg avslutat citat