Hej!
jag har en rs-03 och har fått ett lustigt fel på den!
Motorfläkten går fast bilen är avstängd och tills batteriet tar slut om jag inte tar bort batteripoolen... och blinkersen på bilen blinkar lite som dom vill ibland funkar dom jättebra o ibland blinkar det en gång o sen lägger av o ibland inte alls! vad kan det vara för fel? OBS! Wahlsteds i Motala hittade ej elsystemet i bilen!
Fläkt och blinkersfel!
-
NoXMEISTER
- Bilmodell: Skoda octavia RS
- Kontakt:
-
Draco
- Kontakt:
Sv:Fläkt och blinkersfel!
blinker reläet sitter mitt i bilen.. varningstrianglen som är mitt i bilen är blinkreläet..
ser ingen samband mellan fläkt och reläet..
om du har fått kabelbrott vid reläet eller någon gemensampunkt.. så att fläkten har fått en kortslutning där och orsakar ditt problem
vart det skulle exakt vara ?? svårt att säga.. låt en kunnig bil elektriker ta en på den.. så vidare du inte känner dig träffad på något av det jag har sagt.. att du har varit inne och gjort något nydligen med bilen .. installerat något eller nått.. fel installation av något brukar göra märkliga problem..
hade skumt fel när min LED lampa gick sönder i innebelysningen.. .. bara sånt kan skapa problem..
(skoda bryter inte plus polen utan minus. så man kan inte använda sig av bilen jord punkt.. som referens ifall du ska felsöka)
ser ingen samband mellan fläkt och reläet..
om du har fått kabelbrott vid reläet eller någon gemensampunkt.. så att fläkten har fått en kortslutning där och orsakar ditt problem
vart det skulle exakt vara ?? svårt att säga.. låt en kunnig bil elektriker ta en på den.. så vidare du inte känner dig träffad på något av det jag har sagt.. att du har varit inne och gjort något nydligen med bilen .. installerat något eller nått.. fel installation av något brukar göra märkliga problem..
hade skumt fel när min LED lampa gick sönder i innebelysningen.. .. bara sånt kan skapa problem..
(skoda bryter inte plus polen utan minus. så man kan inte använda sig av bilen jord punkt.. som referens ifall du ska felsöka)
-
NoXMEISTER
- Kontakt:
Sv:Sv:Fläkt och blinkersfel!
Kopplade bort airbagen i bilen för ett tagsen pga tillökning i familjen detta gjordes dock av personal på wahlstedts så tror inte felet ligger efter det men ska kika lite på det du sagt tack för svar!
-
NoXMEISTER
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Fläkt och blinkersfel!
Felet ligger i trasig tempgivare till 99.9% säkerhet för fläkten drar ur all ström ur batteriet och då kan inte blinkers och det funka som det ska och när säkringen till fläkten är ur går bilen skitbra så dax o fixa en ny tempgivare
-
Bäverhanne
- Bilmodell: Skoda Fabia elegance kombi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Fläkt och blinkersfel!
Håller tummarna för det! =)