Köp av Skoda Felicia kombi?

I detta forum skriver vi om Skoda Felicia.
eddie
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

Sv:Köp av Skoda Felicia kombi?

Inlägg av eddie »

http://www.blocket.se/vi/11064460.htm?ca=11_s

Ny renoverat,bytt det mesta,besiktad.Kvitto finns på allt.Billig i drift.
pris kan diskuteras.
deadagain2
Bilmodell: Skoda Felicia 1.6 GLX
Kontakt:

Sv:Sv:Köp av Skoda Felicia kombi?

Inlägg av deadagain2 »

Har en 1.6 98 som gått drygt 16k känns pålitlig och delarna är extremt billiga.
Stesse72
Bilmodell: Skoda Felicia 1,6 LX
Kontakt:

Sv:Köp av Skoda Felicia kombi?

Inlägg av Stesse72 »

Hej!
Precis som du skrev så är rosten ett problem och framförallt bakluckan. jag har två stycken Felicia Combi(En 98:a och en 99:a) 99:an har stora rostproblem i bakluckan. Man bör även se upp med drivaxlar och drivaxeldamsker och när det gäller reparationskostnad så är det relativt billigt. Jag har inte haft något problem med någon av mina bilar
hwi
Bilmodell: Skoda Octavia 2.0 4x4, Felica 1.9D, Transporter 2.5 TDI Syncro
Kontakt:

Inlägg av hwi »

Min 1.9D -97 känns som det billigaste man kan åka i. Lättmekat, billiga delar (Golf II), och pålitlig. Fast ingen vidare status eller komfort. Och vem bryr sig om rost som åker i en Felicia?
Stubbe
Bilmodell: Skoda felicia kombi 1,6
Kontakt:

Inlägg av Stubbe »

Jag är helnöjd med min felicia kombi. Nu var annonsen du länkade till borta så jag såg inte vad den kostade osv, men jag köpte min på blocket för 11000kr nybesiktigad men avställd. Det var en 97 som endast gått 8000mil. Efter det har jag bytt koppling så det blev några tusenlappar till. Väldigt mycket bil för pengarna tycker jag. Väldigt praktisk och billig bil att äga. Det enda jag saknar på min felicia är servostyrning. Det är ganska tungt att ratta när man ska fickparkera t.ex, så om äldre personer skall köra bilen eller om man bara är allmänt bekväm av sig så kan det vara bra att skaffa en felicia med servo.
Stubbe
Bilmodell: Skoda felicia kombi 1,6
Kontakt:

Inlägg av Stubbe »

kan även rekomendera att du undviker 1,3 liters motorn.Nu vet jag iof inte om felicia kombin finns med 1,3l motorn men enligt instruktionsboken så har 1,3l och 1,6l motorn i princip samma bensinförbrukning. Har dessutom sett att andra ångrat att dom köpt en felicia med 1,3l då dom känns klena.
Skriv svar