trim till rs octavia -03?

I detta forum skriver vi om trimning.
kimpa1

trim till rs octavia -03?

Inlägg av kimpa1 »

hej
tänkte kolla om någon har några bra tips om ider på trim, har en octavia rs -03. har trimmat med bsr ppc upp till 215 hk, men e lite sugen på mer, funderat på sportsystem o öppet filter mm, men är sport system värt pengarna? ger d någon märkbar effekt, finns det något annat kul man kan göra? hade funderingar kring turbo byte tex, men verkar som man måste byta ut d mesta i övrigt oxå då, är ju inte så insatt, kanske måste dra en gräns på va som e värt o lägga ner på trim istället för o byta hela bilen, men trivs i övrigt as bra me min skoda som jag haft sen april, så ja har gärna kvar den, får ju dock blodad tand när man väl börjat skrämma upp den :-) tacksam för svar// från en som tycker d e en djungel me allt.
mvh kimpa
maverick
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

Sv:trim till rs octavia -03?

Inlägg av maverick »

Om du byter turbo osv så får du plocka bort PPC:n, eftersom den räknar på original uppsättning.

Vad du kan göra med den är sportfilter, 3" downpipe och sportavgas.

Större IC och bättre slangar kan nog göra en del också.
kenta
Bilmodell: Skoda rs
Kontakt:

Sv:trim till rs octavia -03?

Inlägg av kenta »

jag tycker du ska vända dig till mattias på pm racing,en mycket kompetent person,när de gäller uppgraderingar av olika slag,jag har använt mig av hans kompetens.Fungerar kannon
kimpa1

Sv:Sv:trim till rs octavia -03?

Inlägg av kimpa1 »

ok, tack, downpipe räknas grenröret från blocket då lr? kan ju inte så mycke :-) vart hittar man bästa ic i pris o modell o sånt, hur pass mycke effekt gör systemet då? för man får ju punga upp nåra tusingar för ett komplett system, måste man göra några ändringar i programet o så om man byter, någon prata om mapping, har det me d o göra lr e de nå annat?
kimpa1

Inlägg av kimpa1 »

ok, pm racing, vart ligger de någonstans, e d hemsida dit oxå, lr e d nån som går o få tag i på dennas hemsa, tack för svaren, d uppskattas :-)
togoje
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:trim till rs octavia -03?

Inlägg av togoje »

[quote]ok, pm racing, vart ligger de någonstans, e d hemsida dit oxå, lr e d nån som går o få tag i på dennas hemsa, tack för svaren, d uppskattas :-)[/quote]

Hej, här finns:Skoda Trim, sänkt pris

Kommun : Stockholm
Datum : 2006-12-02
Säljare : Adam von Döry
Epost : adam@ds-solutions.se
Telenummer : 070-4928030
Information :
Följande delar är till försäljning, enda delarna som inte är nya är avgassystemet den är ca 3-4 månader gammal:

1 st Luftmassehus, handgjord, ca 150 timmars jobb ligger bakom detta.
1 st Luftfilter,
1 st intercooler, 600x300x76
1 st komplett 3” avgassystem, specialbyggd av turbocenter, passar perfekt med orgonal turbo, hela vägen från grenrör, inkl. racekatalysator.
1 st koppling(sinterlamell), SPEC stage 3+ , klarar ca 500hk, 730Nm, passar 02M växellådorna, brukar sitta i dem flesta 6-växlade VAG/SEAT/AUDI. Passar alltså inte 5 växlade original RS lådan.
1 st grenrör, tillslipad och justerad för att kunna direktmonteras.
1 st Garrett 3071R turbo ca 475hk.

Luftmassehus 2000kr (ny pris 4 500 kr)
Luftfilter 600kr(ny pris 1 000 kr)
Intercooler 2200kr (ny pris 3 800 kr)
3” avgassystem 6500kr( ny pris 20 000 kr)
Koppling(Spec sinterlamell), 7000kr(ny pris 13 500 kr)
Grenrör 2000kr(ny pris 3 800 kr)
Garrett 3071R 9500kr (ny pirs 16500 kr)
//tommy
Krippnet
Bilmodell: Seat Toledo 1.8T
Kontakt:

Inlägg av Krippnet »

[quote]jag tycker du ska vända dig till mattias på pm racing,en mycket kompetent person,när de gäller uppgraderingar av olika slag,jag har använt mig av hans kompetens.Fungerar kannon
[/quote]

Synd bara att dom är helt oförmögna att göra kalrt sin hemsida någongång och att dom vägrar svara på mail. Det förstör min bild som intresserad av deras tjänster.
jensa
Bilmodell: Cupra R
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:trim till rs octavia -03?

Inlägg av jensa »

Lyft telefonluren då :)
Nemisis
Bilmodell: Skoda Octavis RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:trim till rs octavia -03?

Inlägg av Nemisis »

Hör med Motor Nord verkar ha bra grejer