trim till rs octavia -03?
-
kimpa1
trim till rs octavia -03?
hej
tänkte kolla om någon har några bra tips om ider på trim, har en octavia rs -03. har trimmat med bsr ppc upp till 215 hk, men e lite sugen på mer, funderat på sportsystem o öppet filter mm, men är sport system värt pengarna? ger d någon märkbar effekt, finns det något annat kul man kan göra? hade funderingar kring turbo byte tex, men verkar som man måste byta ut d mesta i övrigt oxå då, är ju inte så insatt, kanske måste dra en gräns på va som e värt o lägga ner på trim istället för o byta hela bilen, men trivs i övrigt as bra me min skoda som jag haft sen april, så ja har gärna kvar den, får ju dock blodad tand när man väl börjat skrämma upp den :-) tacksam för svar// från en som tycker d e en djungel me allt.
mvh kimpa
tänkte kolla om någon har några bra tips om ider på trim, har en octavia rs -03. har trimmat med bsr ppc upp till 215 hk, men e lite sugen på mer, funderat på sportsystem o öppet filter mm, men är sport system värt pengarna? ger d någon märkbar effekt, finns det något annat kul man kan göra? hade funderingar kring turbo byte tex, men verkar som man måste byta ut d mesta i övrigt oxå då, är ju inte så insatt, kanske måste dra en gräns på va som e värt o lägga ner på trim istället för o byta hela bilen, men trivs i övrigt as bra me min skoda som jag haft sen april, så ja har gärna kvar den, får ju dock blodad tand när man väl börjat skrämma upp den :-) tacksam för svar// från en som tycker d e en djungel me allt.
mvh kimpa
-
maverick
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:trim till rs octavia -03?
Om du byter turbo osv så får du plocka bort PPC:n, eftersom den räknar på original uppsättning.
Vad du kan göra med den är sportfilter, 3" downpipe och sportavgas.
Större IC och bättre slangar kan nog göra en del också.
Vad du kan göra med den är sportfilter, 3" downpipe och sportavgas.
Större IC och bättre slangar kan nog göra en del också.
-
kenta
- Bilmodell: Skoda rs
- Kontakt:
Sv:trim till rs octavia -03?
jag tycker du ska vända dig till mattias på pm racing,en mycket kompetent person,när de gäller uppgraderingar av olika slag,jag har använt mig av hans kompetens.Fungerar kannon
-
kimpa1
Sv:Sv:trim till rs octavia -03?
ok, tack, downpipe räknas grenröret från blocket då lr? kan ju inte så mycke :-) vart hittar man bästa ic i pris o modell o sånt, hur pass mycke effekt gör systemet då? för man får ju punga upp nåra tusingar för ett komplett system, måste man göra några ändringar i programet o så om man byter, någon prata om mapping, har det me d o göra lr e de nå annat?
-
kimpa1
ok, pm racing, vart ligger de någonstans, e d hemsida dit oxå, lr e d nån som går o få tag i på dennas hemsa, tack för svaren, d uppskattas :-)
-
togoje
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:trim till rs octavia -03?
[quote]ok, pm racing, vart ligger de någonstans, e d hemsida dit oxå, lr e d nån som går o få tag i på dennas hemsa, tack för svaren, d uppskattas :-)[/quote]
Hej, här finns:Skoda Trim, sänkt pris
Kommun : Stockholm
Datum : 2006-12-02
Säljare : Adam von Döry
Epost : adam@ds-solutions.se
Telenummer : 070-4928030
Information :
Följande delar är till försäljning, enda delarna som inte är nya är avgassystemet den är ca 3-4 månader gammal:
1 st Luftmassehus, handgjord, ca 150 timmars jobb ligger bakom detta.
1 st Luftfilter,
1 st intercooler, 600x300x76
1 st komplett 3” avgassystem, specialbyggd av turbocenter, passar perfekt med orgonal turbo, hela vägen från grenrör, inkl. racekatalysator.
1 st koppling(sinterlamell), SPEC stage 3+ , klarar ca 500hk, 730Nm, passar 02M växellådorna, brukar sitta i dem flesta 6-växlade VAG/SEAT/AUDI. Passar alltså inte 5 växlade original RS lådan.
1 st grenrör, tillslipad och justerad för att kunna direktmonteras.
1 st Garrett 3071R turbo ca 475hk.
Luftmassehus 2000kr (ny pris 4 500 kr)
Luftfilter 600kr(ny pris 1 000 kr)
Intercooler 2200kr (ny pris 3 800 kr)
3” avgassystem 6500kr( ny pris 20 000 kr)
Koppling(Spec sinterlamell), 7000kr(ny pris 13 500 kr)
Grenrör 2000kr(ny pris 3 800 kr)
Garrett 3071R 9500kr (ny pirs 16500 kr)
//tommy
Hej, här finns:Skoda Trim, sänkt pris
Kommun : Stockholm
Datum : 2006-12-02
Säljare : Adam von Döry
Epost : adam@ds-solutions.se
Telenummer : 070-4928030
Information :
Följande delar är till försäljning, enda delarna som inte är nya är avgassystemet den är ca 3-4 månader gammal:
1 st Luftmassehus, handgjord, ca 150 timmars jobb ligger bakom detta.
1 st Luftfilter,
1 st intercooler, 600x300x76
1 st komplett 3” avgassystem, specialbyggd av turbocenter, passar perfekt med orgonal turbo, hela vägen från grenrör, inkl. racekatalysator.
1 st koppling(sinterlamell), SPEC stage 3+ , klarar ca 500hk, 730Nm, passar 02M växellådorna, brukar sitta i dem flesta 6-växlade VAG/SEAT/AUDI. Passar alltså inte 5 växlade original RS lådan.
1 st grenrör, tillslipad och justerad för att kunna direktmonteras.
1 st Garrett 3071R turbo ca 475hk.
Luftmassehus 2000kr (ny pris 4 500 kr)
Luftfilter 600kr(ny pris 1 000 kr)
Intercooler 2200kr (ny pris 3 800 kr)
3” avgassystem 6500kr( ny pris 20 000 kr)
Koppling(Spec sinterlamell), 7000kr(ny pris 13 500 kr)
Grenrör 2000kr(ny pris 3 800 kr)
Garrett 3071R 9500kr (ny pirs 16500 kr)
//tommy
-
Krippnet
- Bilmodell: Seat Toledo 1.8T
- Kontakt:
[quote]jag tycker du ska vända dig till mattias på pm racing,en mycket kompetent person,när de gäller uppgraderingar av olika slag,jag har använt mig av hans kompetens.Fungerar kannon
[/quote]
Synd bara att dom är helt oförmögna att göra kalrt sin hemsida någongång och att dom vägrar svara på mail. Det förstör min bild som intresserad av deras tjänster.
[/quote]
Synd bara att dom är helt oförmögna att göra kalrt sin hemsida någongång och att dom vägrar svara på mail. Det förstör min bild som intresserad av deras tjänster.
-
jensa
- Bilmodell: Cupra R
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:trim till rs octavia -03?
Lyft telefonluren då :)
-
Nemisis
- Bilmodell: Skoda Octavis RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:trim till rs octavia -03?
Hör med Motor Nord verkar ha bra grejer