växellåda
-
x6rs
- Bilmodell: caddy
- Kontakt:
växellåda
hej, har lite funderingar öer ett glapp och ett missljud i min bil, den klonkar o har sig när man byter växel eller bara gasar från att man rullat utan gas, har förökt hittat felet och kommit fram till att det verkar komma från medbringaren på vänster sida av växellådan(den som drivaxeln går in i) verkar som det glappar i utgående axel från lådan, har ingen aning om hur jag ska fixa det om jag ska byta lådan som funkar kanon i övrigt eller om det är värt att föröka laga den? nån som vet hur man gör??? ska byta kopplingen så småningom så då har jag ju av lådan i vilket fall...tacksam för alla svar jag kan få.
-
Lorin
- Bilmodell: Skoda Felicia Pickup
- Kontakt:
Sv:växellåda
Är du säker på att det är medbringaren?
Är det inte spakstället?
Mitt spakställ glappar i "kulleden" som undre staget hänger i, det glappar också längst bak i gummit. Jag lossade gummit och lindade några varv eltejp runt tappen så det blev stumt i gummit.
Mitt klonk försvann helt sånär som när man startar och stänger av motorn.
MVH Anders
Är det inte spakstället?
Mitt spakställ glappar i "kulleden" som undre staget hänger i, det glappar också längst bak i gummit. Jag lossade gummit och lindade några varv eltejp runt tappen så det blev stumt i gummit.
Mitt klonk försvann helt sånär som när man startar och stänger av motorn.
MVH Anders
-
x6rs
- Kontakt:
Sv:Sv:växellåda
jo det kommer där ifrån också, min spak är helt sladdrig och glapp, kan ju prova med eltejp, det vore det billigaste:) men jag är rädd för att det är värre än så...
tack för tipset!
tack för tipset!
-
x6rs
- Kontakt:
Sv:Sv:växellåda
verkar som det var länkaget, provade att dra uppåt i spaken samtidigt som jag växlade och då var den helt tyst, så tusen tack för tipset, det sparade många timmars arbete för mig!!!
-
Lorin
- Bilmodell: Skoda Felicia Pickup
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:växellåda
Det var precis så jag upptäckte min "tystnad" i bilen! :)