kamkedjerassel

I detta forum skriver vi om Skoda Pick-Up.
kocken600
Bilmodell: Skoda pickup
Kontakt:

kamkedjerassel

Inlägg av kocken600 »

Har fått svar på att knackningarna i min 1,3 pic upp kan komma från kamkjedjan och inte ventilerna. Vad ska man nu göra byta den ? Vad kostar detta ? Eller går det att spänna den ??
MrC
Bilmodell: Octavia 2 RS
Kontakt:

Sv:kamkedjerassel

Inlägg av MrC »

Hur många mil har bilen gått? Kamkedjor håller betydligt fler mil än remmar. Lite rassel i kedjan är nog ingen fara men hör med Karlzzon eller nån annan Skodamek.

Kent
kocken600
Bilmodell: Skoda pickup
Kontakt:

Sv:Sv:kamkedjerassel

Inlägg av kocken600 »

Den har rullar 5,900 mil
DP
Bilmodell: Skoda Pick Up
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:kamkedjerassel

Inlägg av DP »

kocken 600 in da house:
kamkedjerassel

Enligt mitt "Skoda Proffs" som skruvat med dom gamla bakmotor bilarna som har i princip samma rova som 1.3L stötstångsmotorn i Pick Up så ska dom rassla, slutar dom rassla så är det något tråking på G, min har gått 19.000mil men fick motorn bytt på garanti vid 10.000mil (innan jag ägde den), jag har kört den sedan 14.000 mil och den har skramlat lika mycke då som nu, på somrarna åker jag med lite tjockare olja i för att slippa det värsta när man åker med rutorna nere annars är det bara att vrida upp lite på stereon. Däremot är det väldigt viktigt att ventilerna justeras med jämna mellanrumm, när jag köpte min lät jag "Skoda Proffset" göra det och hej & hå vad den gick mycket bättre efter det!!!!

DP says: Lite skrammel får man tåla både med "Big Block" och "East Block".....
Skriv svar