luftfilter!!
-
mau
- Bilmodell: Skoda Octavia 4x4
- Kontakt:
Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:luftfilter!!
Hmm, ni som har lite innanför pannbenet, här är en nybörjar fråga:
Jr-filtret är ju insmort med en typ olja, vissa anser att denna typ av filter avger en mängd olja som sedan fastnar i Bosch nya-luftflödesmätare och förstör den.
Vad säger ni som vet?
Ska man återgå till ett org. pappfilter?
Jr-filtret är ju insmort med en typ olja, vissa anser att denna typ av filter avger en mängd olja som sedan fastnar i Bosch nya-luftflödesmätare och förstör den.
Vad säger ni som vet?
Ska man återgå till ett org. pappfilter?
-
SkodaRs2003
- Bilmodell: BMW M3
- Kontakt:
det problem som du beskriver blir på grund av att folk dränker in filtret med olja, skruva tbx det å kör, man ska smöra in det sen låta det ligga å dra åt sig/torka in ordentligt ett par dagar så blir de inte såna problem.........
Mvh Danne
Mvh Danne
-
mau
- Kontakt:
Tackar Danne!
Jag är nöjd annars med filtret, har fått ett mycket jämnare "drag" när man trampar på gasen, så det skulle vara lite pest att gå tillbaka till pappfilter igen.
Tack för hjälpen! :-)
Jag är nöjd annars med filtret, har fått ett mycket jämnare "drag" när man trampar på gasen, så det skulle vara lite pest att gå tillbaka till pappfilter igen.
Tack för hjälpen! :-)
-
Honken
Hej!Att man tycker att man får jämmnare drag är för att man förlorar effekt tack vare öppet filter tror jag, jag hade förut ett öppet filter sk open air det lät häftigt och jag tyckte drog som fan i starterna men sen när jag behövde luften i slutet så blev det bara en virvel i luftmassemängdsmätarn så den kunde inte ge rätt bladning och så TAPPADE JAG EFFEKT UPP TILL 9HK.Ända gången man behöver öppet filter är vid extrem trim det är som Greven och andra skrivit att orginalfiltret med burk hängr med till 300+hk.jag har nu återställt till orginal med den modifiering att jag dragit slang från luftburk till fronten och har därmed fått tillbaks mina förlorade hk.Varför köpa en bra häftig bil för att sen trimma ner den jag har själv gått på den här niten med en massa försäljningssnack men man lär sig.Så mitt råd är satsa pengarna på annat.
PS.jag har inte träffat på någon firma som kan visa upp någon effektvinst på bara luftfilterbyte.
M.V.H honken
PS.jag har inte träffat på någon firma som kan visa upp någon effektvinst på bara luftfilterbyte.
M.V.H honken
-
mau
- Kontakt:
Sorry Honken inte meningen att retas, jag bara bytte insatsfiltret till JR och fick ett jämnare drag i låga varv till högre.
Jag har inte provbromsat i bänk med tester så att jag kan ge några siffror men min bil beter sig BÄTTRE i min gubbkörning nu, det är det jag vill ha fram.
Bilar är lite individer så min kan vara knäpp.
Jag har inte provbromsat i bänk med tester så att jag kan ge några siffror men min bil beter sig BÄTTRE i min gubbkörning nu, det är det jag vill ha fram.
Bilar är lite individer så min kan vara knäpp.
-
Honken
Hej!ingen fara vad jag menade var ett öppet filter det är svårt att få det så bra avskärmat att det ökar effekten se på STCC det är inget öppet filter där.Själv bromsade jag en FÖRLUST PÅ HELA 9HK med öppet filter mot moddad orginal luftburk med orginalluftfilter.
M.V.H honken
M.V.H honken
-
RSM
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Öppet filter sågas gång på gång av de som verkar veta. Men om man bara byter till ersättnigsfilter? Ballare ljud? Några problem? Mer effekt?
-
Greven
- Bilmodell: Skyline R32 GTR
- Kontakt:
Kört med ´"Panel filter" sen ett år i min moddade Box. inga problem en..
// Leffe
// Leffe