fälg bredd, sänkning?
-
Jonas Nilsson
- Bilmodell: Skoda Octavia RS Combi
- Kontakt:
fälg bredd, sänkning?
Fråga: funkar det med 8X18" fälg ET 35, 225/40-18 däck och 35 mm HR fjädrar på en Kombi RS?
Har 8,5x18" ET 38 och 225/40-18 idag och dom går nästan utanför skärmkanten, kan alltså inte sänka.
Tacksam för svar.
/Jonas
Har 8,5x18" ET 38 och 225/40-18 idag och dom går nästan utanför skärmkanten, kan alltså inte sänka.
Tacksam för svar.
/Jonas
-
oktavius
- Bilmodell: Skoda Oktavia LX
- Kontakt:
Sv:fälg bredd, sänkning?
Hur kan man ens fundera på att sänka en oktavia? Redan med vanliga däck är den ju så låg att det tar i om det ligger en isklump på vägen som är som knytnäven. Däremot skulle det vara intressant om det finns förhöjningssats som lyfter upp pärlan några centimeter. Nån som håller med ??
-
marcusA
- Bilmodell: VW Passat
- Kontakt:
Sv:Sv:fälg bredd, sänkning?
JA hur kan man sånka en RS.......... Det är ju frågan.........
Jag åker med 9x19 ET 35 runt om bilen är även sänkt ca: 120mm.... funkar fint........... så problemet med att det inte skulle gå att sänka finns inte......
Jag åker med 9x19 ET 35 runt om bilen är även sänkt ca: 120mm.... funkar fint........... så problemet med att det inte skulle gå att sänka finns inte......
-
The Weasel
- Bilmodell: Skoda Octavia RS II FL
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:fälg bredd, sänkning?
Varför sänka??? Ja kanske för att få lite bättre väghållning och för att den ska bli lite snyggare.
-
rubank
- Bilmodell: Skoda Octavia RS (överlämnad till ny entusiast..)
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:fälg bredd, sänkning?
kör man 19" utan sänkning ser det ju ut som en SUV! ;)
/Anders
/Anders
-
Jonas Nilsson
- Bilmodell: Skoda Octavia RS Combi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:fälg bredd, sänkning?
OK det måste vara att jag har fel ET nu, för med dessa fälgar får man aldrig in dom innanför skärmkanten.
Varför sänka? = väghållningen är kass på kombi RS
Varför sänka? = väghållningen är kass på kombi RS
-
Mart
- Bilmodell: Skoda Octavia RS kombi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:fälg bredd, sänkning?
Jag åker 8,0x19" ET35 med 235/35-19 på min RS kombi.
Bilen är inte sänkt men med mycket last i bagaget, eller släpvagn, tar det i mot ytterkanten i hjulhusen bak.
Jag åkte tidigare 8,0x18" ET38 med 225/40-18 och hade då inga problem med att det tog i, trots att jag vid ett tillfälle lyckades bottna bakfjädringen (mycket last + hög fart + ordentlig svacka i vägen).
Jag kan hålla med om att RS kombi är både hög och låg. Låg fram under och tar lätt i, hög i bakänden (får åka runt med 50 kg i bagaget för vettigt stuk... ;-) )
// Martin
Bilen är inte sänkt men med mycket last i bagaget, eller släpvagn, tar det i mot ytterkanten i hjulhusen bak.
Jag åkte tidigare 8,0x18" ET38 med 225/40-18 och hade då inga problem med att det tog i, trots att jag vid ett tillfälle lyckades bottna bakfjädringen (mycket last + hög fart + ordentlig svacka i vägen).
Jag kan hålla med om att RS kombi är både hög och låg. Låg fram under och tar lätt i, hög i bakänden (får åka runt med 50 kg i bagaget för vettigt stuk... ;-) )
// Martin
-
wenisvr6
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:fälg bredd, sänkning?
Ska köpa hjul nu med 8,5*19 235/35*19 Et 45 Med HR 45 mm sänk fjädrar borde ju funka....
-
mikael.andersson
- Bilmodell: Porsche Boxster
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:fälg bredd, sänkning?
JAG HAR 2 ST KONI GULA STÖTDÄMPARE SOM MAN KAN STÄLLA HÅRDHETEN PÅ.. tILL SALU 1500 SPÄNN, HELT NYA.. 073-5051488
-
Steffe
- Bilmodell: Rs II
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:fälg bredd, sänkning?
Lite gammal tråd som vaknat : )