Hej
Jag undrar om det är någon mer som har råkat ut för liknande och hur det i så fall har åtgärdats.
I januari i år började vår 2 månader gamla bil att automatiskt ringa upp infosamtal och servicesamtal. Oftast sker en uppkoppling och samtalen bryts snabbt. Men när det händer så blockeras infotainmentsystem och eventuella andra samtal man har på gång bryts.
Ibland går det dagar mellan samtalen och i extremfallen kan det hålla på att ringa upp kontinuerligt i 30 minuter!
I februari så bytte verkstan takkonsolen i bilen och problemet upphörde. Nu i slutet av oktober har samma problem kommit igen.
Jag har tid hos verkstan igen om någon vecka, men då de inte förstår rotorsaken så tänkte jag höra om någon annan verkstad har lyckats lösa samma problem.
Automatisk uppringning infosamtal /servicesamtal
-
CLavest
- Bilmodell: Enyaq
- Kontakt:
-
Tginell
- Bilmodell: Enyaq iV80X
- Kontakt:
Re: Automatisk uppringning infosamtal /servicesamtal
Jag har samma problem, inte haft det så ofta, ännu…
EDIT: Har fått takkonsolen bytt, ok så här långt. Hade även problem med att passagerarens taklampa tände av sig själv.
EDIT: Har fått takkonsolen bytt, ok så här långt. Hade även problem med att passagerarens taklampa tände av sig själv.
Senast redigerad av 3 Tginell, redigerad totalt 30 gång.
-
Swedis
- Bilmodell: Enyaq IV80X
- Kontakt:
Jag har haft samma bekymmer, hämtade precis ut bilen efter andra bytet av takkonsolen, förutom samtalen så funkade heller inga knappar till innerbelysningen
-
CLavest
- Kontakt:
Det blev en ny takkonsol igen. Hoppas problemet inte kommer tillbaka denna gång.
-
Eagle68
- Kontakt:
Har samma fel på min bil
Ringer upp några gånger i veckan oftast när kundtjänsten är stängd
Det enda jag märkt är att innerbelysningen är avstängd ibland
Ringer upp några gånger i veckan oftast när kundtjänsten är stängd
Det enda jag märkt är att innerbelysningen är avstängd ibland