Laddhistorik?

I detta forum skriver vi om Skoda Enyaq.
MrEnyaq
Bilmodell: Skoda Enyaq 80
Kontakt:

Laddhistorik?

Inlägg av MrEnyaq »

Hej!
Ny här på forumet, hämtade ut en ny Enyaq i veckan och for iväg på en liten roadtrip, drygt 100 mil 8-) .
Nöjd med det mesta, tänkte fråga er här på forumet två frågor dock:

1.Kan man inte se laddhistorik någonstans? Dvs hur mycket jag laddat de senaste gångerna och när?

2.Hur får man ruttförslag som inkluderar var man bör stanna och ladda?

Körde Tesla 3 ett kort tag förut, tycker Enyaqen är överlägsen i känsla/komfort men saknar dessa två funktioner som Teslan hade. Säkert (hoppas) bara jag som är tillräckligt oteknisk för att hitta funktionerna. ;)
Har MySkoda, men hittar inget där heller.

Mvh
@ndread
Bilmodell: Enyaq 80x sportline
Kontakt:

Re: Laddhistorik?

Inlägg av @ndread »

Hej,

Tror inte det finns någon historik över tidigare laddningar. Du får förslag på rutt och laddstopp om du använder bilens navigator (istället för Android Auto eller Apple Carplay). Du kan också skapa en rutt i appen och skicka den till bilen. Det sista har jag emellertid inte testat. Rutterna med laddstopp levereras av APRP :D

När rutten planerats av navigatorn i bilen kan du klicka på :!: För att se vilka laddare och laddnivåer som är inplanerade.

Notera att det finns två appar (iaf till Android) och det går för närvarande bara att skapa rutter i den ena appen.
MrEnyaq
Kontakt:

Inlägg av MrEnyaq »

Aha, tog för givet att det gick att få fram historik och att det var min brist på kunskap som hindrade det.. :lol:

Tack för info, har laddat ner ABRP nu, ska fördjupa mig i den. 👍👍
@ndread
Bilmodell: Enyaq 80x sportline
Kontakt:

Inlägg av @ndread »

Du behöver alltså inte ABRP appen. Tekniken i den används utav skoda då du navigerar i bilen eller i skoda appen.
MrEnyaq
Kontakt:

Inlägg av MrEnyaq »

Aha, såg detta först nu. Märkligt, Skodaförsäljaren tyckte att jag skulle ladda ner ABRP, men då kan jag skippa den. Fullt tillräckligt med de andra apparna för laddabbonnemang ........😆
Tack igen!
Skriv svar