förglödningssystem blinkar samt fel: start/stop

I detta forum skriver vi om Skoda Kodiaq.
Fel
Bilmodell: Kodiaq 2017
Kontakt:

förglödningssystem blinkar samt fel: start/stop

Inlägg av Fel »

Efter att jag bytt kamrem och vattenpump, då min var installerad med den äldre versionen som kärvar fast ibland, så har jag nu fått följande fel
1) Start stop funktionen funkar inte, inte för att jag använder den men det är en irriterande faktor.
2) Förglödsningssystems lampan har börjat blinka, den som ser ut som en gjäder, men endast efter motorn har kommit upp i 50+ grader

Jag antog att det var ett dåligt batteri då jag testade att ladda mitt originalbatteri och efter 4 timmar stod den mätaren på en laddningsstyrka på 9 amp så jag köpte ett nytt batteri i hopp om att detta skulle lösa mitt problem.
Finns inte mycke info om just detta problem, dom flesta som får en blinkande förglödslampa verkar ha gått ner i limp home mode men det gör inte min, den är lika stark och snabb som vanligt, drar inge mer, varken svart eller vit rök kommer ut avgasröret, inte heller har jag nån lampa som krånglar... Kollat med en billigare OBD läsare och får inga felkoder....'

Är det nån som har nån ide om vad det kan vara??

Kodiaq fr 2017
9200 mil
2,0 tdi 190hk
Fel
Bilmodell: Kodiaq 2017
Kontakt:

Re: förglödningssystem blinkar samt fel: start/stop

Inlägg av Fel »

Svarar själv då jag åtgärdat problemet.
Det var jag själv som var klantig när jag bytte vattenpump och inte justerade kamaxeln ordentligt, den låg EN snablars kugg fel. Efter justering försvann förglödningslampan helt och även start/stop funkar igen.
Skriv svar