Hallå!
Har en skoda pickis-00 1.9d som det viner ur lådan när man kör på 5ans växel. Nån som vet om det är quickfix med olje byte (gjort det i samband med kopplingsbyte för inte allt för länge sen) eller vad kan det vara?
Läste nånstans att det kan vara en bult eller dyl som sitter löst för 5ans kugg.
Vore tacksam för svar från er experter 😊
Viner med 5ans växel
-
Mijoma
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
-
andreas1
- Bilmodell: Skoda. pickup
- Kontakt:
Sv:Viner med 5ans växel
Kolla först om du har nån olja kvar.dom har en tendens o bli av med växellådsoljan.
Har du olja så släpp växellådsfäste vänster sida o tippa ner gavelen sen kruvar du av gavelen med fästet.
Då ser du 5ans drev.
Känn så muttern sitter fast, gör den inte det så lossa muttern rengör noga gänglås på den o fäst den.
Sitter den så kolla drevet. Inget av grejorna är dyra drevet var nån hundring.
O glöm ej tömma oljan innan du plockar gavelen annars löser det sig själv då ...
Har du olja så släpp växellådsfäste vänster sida o tippa ner gavelen sen kruvar du av gavelen med fästet.
Då ser du 5ans drev.
Känn så muttern sitter fast, gör den inte det så lossa muttern rengör noga gänglås på den o fäst den.
Sitter den så kolla drevet. Inget av grejorna är dyra drevet var nån hundring.
O glöm ej tömma oljan innan du plockar gavelen annars löser det sig själv då ...
-
Kristofferpickup
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:Sv:Viner med 5ans växel
Så drevet går att köpa? Till rimlig peng? Det visste jag inte.
(Min pickup har samma problem).
(Min pickup har samma problem).
-
andreas1
- Bilmodell: Skoda. pickup
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Viner med 5ans växel
Nu är det några år sen men har för mig vi köpte direkt hos skoda.
Det var några hundringar .
Ofta kollar man inte hos skoda el vw pga prisbilden men till dessa bilarna har det varit överraskande billigt.
Kolla även hos vw . Caddyn är samma låda
Det var några hundringar .
Ofta kollar man inte hos skoda el vw pga prisbilden men till dessa bilarna har det varit överraskande billigt.
Kolla även hos vw . Caddyn är samma låda