Hejsan!
Har en Skoda Octavia RS -05. Har på senare tid börjat strula med att tempmätaren inte fungerar överhuvudtaget, förutom fåtalet gånger. Den har i samma veva börjat sluka väldigt mycket soppa, kan ligga på runt en liter milen och i normala fall brukar jag köra den på ca. 0.7-0.75.
Fråga nummer ett: kan det ha ett samband så att det är tempgivaren, alternativt kablage som glappar så att när bilen inte känner av att den fått upp temp så pytsar den på mer bränsle?
Fråga nummer två: är det en eller två tempgivare på bilen och isådanafall vart sitter dom?
Tack på förhand!
Mvh/Jack
Temperaturgivare
-
Jack
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
-
Haxel
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Temperaturgivare
Har samma problem i min Octavia RS från -02 (tror jag) lämmna in den på verkstad idag och de kom fram till att det var tempgivaren i kylaren som alltid var öppen, vilket inte är optimalt kanske. 2300kr skulle det kosta iaf...
Nån som vet hur svårt det är att byta? Har beställt haynes reparationsbok idag för att den är bra och ha, men om nån vet om man kan göra det själv skulle det vara bra!
Mvh
Nån som vet hur svårt det är att byta? Har beställt haynes reparationsbok idag för att den är bra och ha, men om nån vet om man kan göra det själv skulle det vara bra!
Mvh