Luft filter boxen

I detta forum skriver vi om trimning.
Greven
Bilmodell: Skyline R32 GTR
Kontakt:

Luft filter boxen

Inlägg av Greven »

Ett tips på bätre flöde in i luft filter boxen...

Gör så här ta bort org snorkel "helt" ta upp hålet så ni kan få in en 100mm slang som dras på sidan om bateriet o ner bakom strålkastarn..
gallret får ni lösa som ni känner antingen ta bort o fixa nytt.. eller bora upp det jag bora mitt i mellan gallrena.. ska fixas snart med nytt galler...

Till sist har ni garanterat bättra flöde in i boxen som annars är bra strypt...

Lycka till
elly elly

Sv:Luft filter boxen

Inlägg av elly elly »

Elelr så kan man väl skaffa ett öppet filter då blir det väl bra sug.
Leif Ankarschiöld

Sv:Sv:Luft filter boxen

Inlägg av Leif Ankarschiöld »

Det är nog det sämsta man kan göra på en 1.8 T.....
Jimmy Staff

Sv:Luft filter boxen

Inlägg av Jimmy Staff »

Du måste ju självklart ha ett luft filter också! Annars så tar du död på motor stackarn ganska fort..
elly elly

Sv:Sv:Luft filter boxen

Inlägg av elly elly »

Har hört att orginalfilter ska vara bra bättre än sportluftfilter mågon annan som hört detta?
Jimmy Staff

Sv:Sv:Sv:Luft filter boxen

Inlägg av Jimmy Staff »

Beror på vem man frågar.. Det viktigaste är att man ej får in varm luft i filtret vilket de flesta öppna filter gör.. då går bilen bättre med orginal box..

Så skaffa ett öppetfilter men skärma av det från varm luft..
Richard Blomgren

Sv:Sv:Sv:Sv:Luft filter boxen

Inlägg av Richard Blomgren »

En annan rätt viktig sak är att lmm inte mår speciellt bra av "våta" filter, alså filter du dränker i olja... Om man skall köra med ett öppet filter se till att dra det så långt ifrån varma delar på motorn som möjligt, skärma av det och använda ett tort filter som t.ex. Apexi... Enligt många av de mätningar jag sätt så ger ett sportluftfilter inte speciellt mycket effekt på 1.8t motorn förän du börjar komma upp emot 300+hk...
Leif Ankarschiöld

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Luft filter boxen

Inlägg av Leif Ankarschiöld »

Rickard alldeles rikdigt om filtret en vän till mig var o bromsade massa filter från orginal till cda box var kul att läsa hur det slutade...

Han som gav deta tips också..

Går att läsa om på www.gtiklubben.nu
under faq/teknik så står det en del intresant..
Skriv svar