Hej. Har sedan en tid fått ett missljud i ventilationen. Det låter ett skrapande ljud ca 1ggr /sek. Kvittar om ac är på eller av. Ibland låter det ihållande. Verkstaden trodde det kommit in något "skit" vid ventilationen och tömde "något" på lite småskräp, men låter lika förbenat. Stänger jag av ventilationen helt blir det tyst.
Någon som har idé om vad det kan vara?
Oljus från ventilationen
-
edfeldt
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
-
eritulen
- Bilmodell: Skoda Felicia Pickup
- Kontakt:
Sv:Oljus från ventilationen
Hej!
Det kanske är värmefläkten? Skulle kunna vara lagren, eller så har något fastnat i fläkten. Om det fungerar ungefär som på min Felicia Pickup så är fläkten alltid igång ända tills man vrider fläktreglaget helt till noll.
Om det skulle vara lagren kan du höra med en bilelektrisk verkstad om man kan smörja dem.
Mvh
Lennart
Det kanske är värmefläkten? Skulle kunna vara lagren, eller så har något fastnat i fläkten. Om det fungerar ungefär som på min Felicia Pickup så är fläkten alltid igång ända tills man vrider fläktreglaget helt till noll.
Om det skulle vara lagren kan du höra med en bilelektrisk verkstad om man kan smörja dem.
Mvh
Lennart
-
edfeldt
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:Sv:Oljus från ventilationen
Tack för ditt svar. Jag skall kolla med verkstaden om det kan vara ett lager som strular. Alla tips är välkomna