EPC-lampan
-
gidaz
- Bilmodell: Octavia RS
- Kontakt:
EPC-lampan
I julas var jag i Roslagen med bilen (65 mil hemifrån), och det var 22-25 grader kallt. När vi skulle in till Norrtälje på julaftonen började EPC-lampan blinka för att sedan gå över i fast sken. Jag stannade och gjorde omstart, men felet låg kvar. Bilen, en Octavia RS -04 gick orent, och den kändes svag. Körde försiktigt tillbaks eftersom det inte fanns några verkstäder öppna på julaftonen. Första måndagen efter helgen ringde jag till Norrbil i Norrtälje för att få en wag-com-analys gjord. När jag kom in med bilen till verkstaden hade de kollat upp kärran, och gav mig beskedet att det gått ut ett meddelande från fabriken att man på min bil skulle byta tändspolarna som good-will eller garantiärende. Gött sade jag, för jag tror att felet ligger just där. Jag vet ju att detta felet var vanligt tom årsmodell 03, men trodde det var över nu. Mycket riktigt, så var det, och nu går bilen som ett skott igen. Vad hade hänt om jag åkt till en icke auktoriserad verkstad? Jo, de hade gjort samma jobb, men jag hade fått stå för fiolerna själv eftersom dessa verkstäderna ju inte får dessa informationer. Sens moral: Var inte otrogna alltid, utan kör in då och då till auktoriserad verkstad! TACK Norrbil, all heder åt er för er ärlighet och snabba service!!!