Nu har jag hämtat ut nya bilen...

I detta forum skriver vi om Skoda Fabia RS
Månkan
Bilmodell: Skoda Fabia RS
Kontakt:

Nu har jag hämtat ut nya bilen...

Inlägg av Månkan »

... eller rättare sagt för 14 dagar sedan.

3:e försöket på drygt 1,5 år, först en sprittny Fabia Elegance 2.0 (black magic pearl), sedan en sprittny Octavia II Elegance 1.6 FSI (black magic pearl).

Fabian gillade jag hela tiden men jag bytte bort den för att den drog så mycket bensin och kändes lite tråkig på landsväg när jag pendlar så mycket, annars var jag helnöjd med både bilen och storleken.

Octavian gillade jag aldrig riktigt, tyckte den var stor och opersonlig.

Den här känns toppen, dels blir det ju lite billigare med tankningen eftersom det är en diesel och sedan är den toppen att köra.
Det skiljer mycket på förra Fabian och den här, även fast det var en Elegance 2.0 så skiljer det väldigt mycket.

Detta har blivit en gul eftersom jag höll på att "tvätta ihäl mig" med dom svarta ändå var dom aldrig rena, så tredje försöket fick bli en gul.

Första tanken med all körning jag gjorde så drog den 0,44, och då kör jag en kvart i stadstrafik varje dag och resten är landsväg. (jag pendlar ju 13 mil varje dag).

Jag har ju en sådan bra bilförsäljare så det har varit ett nöje med alla bilaffärer som jag har gjort på kort tid.

Hälsningar
Månkan
Furby
Bilmodell: Octavia E 4x4
Kontakt:

Sv:Nu har jag hämtat ut nya bilen...

Inlägg av Furby »

Grattis. Hoppas du blir nöjd nu.
Björn S (nalle)

Sv:Sv:Nu har jag hämtat ut nya bilen...

Inlägg av Björn S (nalle) »

13 mil...?-de e vad jag kör på en månad...

grattis till lill racern...

//nalle
MrC
Bilmodell: Octavia 2 RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Nu har jag hämtat ut nya bilen...

Inlägg av MrC »

Förstår dig Månkan. Minh första Skoda var en Fabia 2.0. Nu kör jag ju en likadan Octavia som du hade. Grabben min kör nu en Fabia RS och JÖSSES vilken skillnad. Tror att RSen är den roligaste bil jag någonsin kört. Inte den bästa( för det var min Cadillac) men som denna lilla bil går. Fantastisk bil.

Kent
The Weasel
Bilmodell: Skoda Octavia RS II FL
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Nu har jag hämtat ut nya bilen...

Inlägg av The Weasel »

Grattis Månkan till nya bilen!!!
Vet hur det känns med ny bil, har också haft min nya i ca 2 veckor.
Månkan
Bilmodell: Skoda Fabia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Nu har jag hämtat ut nya bilen...

Inlägg av Månkan »

Tack för alla grattisönskningar!

Nu har jag kört drygt 100 mil på 2 veckor och är jättenöjd!

Kent, det var komiskt att det blev 3 likadana bilar i Din familj som för mig och vid nästan samma tidpunkter, speciellt Fabia 2.0 och Fabia RS som ändå är relativt ovanliga bilar.

Min nästa blir en YETI.

Nu måste jag tvätta den men är inte så speciellt sugen på att köra den i maskin men OK har investerat i en helt ny maskin så förhoppningsvis kanske man kan köra den där i alla fall denna gången.

Hälsningar
Monica
Skriv svar