Xenonljus !
-
Oddjob
- Bilmodell: Skoda Fabia RS
- Kontakt:
Xenonljus !
Ni som har xenonljus, hur ser de ut? Är det xenon endast på halvjuset och sedan halogen på heljuset ( plus lite stöttning av xenonet ) ? Jag har 2 st Hella 200ff Xenon fjärrljus som var tänkta att monteras dit. Men jag vill ju inte förstöra utseendet för mycket. Man kanske skulle använda kablarna, ballasten och lampan och montera i heljus reflektorn. Äkta bixenon borde kanske räcka!!
-
Oddjob
- Bilmodell: Skoda Fabia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Xenonljus !
Kul med lite respons!!
De minsta xenon fjärrljusen hade min far på en av sina bilar, men jag tyckte inte att de gav så mycket ljus som jag trodde. Man kanske inte kan trolla bort nyttan av reflektoryta... Öppningen som ljuset skall ut ur är inte mycket större än en golfboll. Angående byte till xenon på dimmljusen, tror du inte att det bara blir ett jäkla starkt ( bländande ) ljus. Men utseendet kanske överväger... Min fundering var att reflektorn ser ut att vara ungefär samma storlek som det är på fjärrljusen.
De minsta xenon fjärrljusen hade min far på en av sina bilar, men jag tyckte inte att de gav så mycket ljus som jag trodde. Man kanske inte kan trolla bort nyttan av reflektoryta... Öppningen som ljuset skall ut ur är inte mycket större än en golfboll. Angående byte till xenon på dimmljusen, tror du inte att det bara blir ett jäkla starkt ( bländande ) ljus. Men utseendet kanske överväger... Min fundering var att reflektorn ser ut att vara ungefär samma storlek som det är på fjärrljusen.