48V

I detta forum skriver vi om Skoda Octavia.
lako
Bilmodell: Skoda Octavia
Kontakt:

48V

Inlägg av lako »

Mitt under körning plötsligt kom upp röd varningstriangel och text 48V system är felaktig och batteri symbolen lös också rött. Allting fungerade som vanligt felet påverkade inte på köregenskaper. Stannade för att lasta av saker, stängde av motor. Vid nästa start felmeddelandet var borta. Är det någon annan som fick liknande varning?
Slolsson
Bilmodell: Oktavia IV e-tec
Kontakt:

Re: 48V

Inlägg av Slolsson »

Har råkat ut för exakt samma sak två gånger. Båda gångerna försvann varningen efter jag stannat och startat bilen igen.
Skodaoctavia16
Bilmodell: Skoda octavia
Kontakt:

Inlägg av Skodaoctavia16 »

Jag har också fått upp det nu, på min Skoda octavia 2021 e-tech. Har bara uppkommit när det varit några minusgrader ute, och försvinner sen igen. Ringde Berners som är aukt. skoda återförsäljare och de hade aldrig hört talas om det, men de sa att man inte ska köra bilen, för det kan indikera på vilket fel som helst. Tips? Har ni haft mer problem med detta?
dixienarco
Bilmodell: Octavia
Kontakt:

Inlägg av dixienarco »

Återupplivar den här tråden då min sambo råkade ut för samma sak idag! Det var någon minusgrad ute. Varningen försvann vid omstart. Har problemet återkommit för någon av er? Är det någon som behövt uppsöka verkstad?
Dalis56
Bilmodell: Skoda Oktavia
Kontakt:

Inlägg av Dalis56 »

fick samma fel på min idag. Körde till verkstad och fick lämna den där. De hade ju inte tid att kolla bilen så jag stack ner till bilen efter verkstaden stängt och startade den. Då var det inte någon felkod. Bilen var som vanligt. Får ner där imorgon och prata med dem. Skitfel, kan jag tycka men står det att man inte får köra i displayen så vad gör man.
Skriv svar