Stora ljudpaketet funkar ej vid stereobyte

I detta forum skriver vi om Bilstereo och Multimedia.
stisseman
Bilmodell: Skoda Octavia 2 -06
Kontakt:

Stora ljudpaketet funkar ej vid stereobyte

Inlägg av stisseman »

Hej alla.

Har läst massa men inte funnit det rätta svaret än.

Köpte en stereo på ebay som var modellanpassad till just min modell av octavia 2 -06. Skulle vara canbus och hela kittet i den. Men ändå får jag inget ljud i bilen. Köpte den billiga adaptern på brl, men den funkar inte då det är rätt kabel från stereon redan(skoda orginal). Tittat på deras dyra adapter med men då får jag inte det att passa, då den övergår till 2st din(tror jag det heter).

Den nya stereon får upp backradarn precis som orginal.

Någon som har tipps på hur jag kan göra för att lura igång slutsteget?
superskoda
Bilmodell: Skoda Octavia VRS
Kontakt:

Sv:Stora ljudpaketet funkar ej vid stereobyte

Inlägg av superskoda »

Jag har exakt samma problem på min octavia vrs 2007 med slutsteg under förarsätet.
Det verkar som att det finns en adapter på ebay som funkar att skicka rätt canbus signal till slutsteget. ligger på ca 100 dollar. Har inte hittat nån annan lösning än att parallell koppla original stereon så att den startar steget.
Så har för tillfället löst problemet genom att dra en kabel från kabelhärvan från stereon till bagaget där jag har original stereon och kopplat in 12v, gnd, can+ och can-. Känns inte optimalt men jag har iaf ljud tills jag hittar en annan lösning. 100 dollar känns lite dyrt.
superskoda
Bilmodell: Skoda Octavia VRS
Kontakt:

Sv:Sv:Stora ljudpaketet funkar ej vid stereobyte

Inlägg av superskoda »

Har hittat en "decoder" som kan funka. Har mailat butiken men ej fått svar.

https://www.eftermontering.se/faerddator/30-polar-bt.html

läste på ett tyskt forum om den här annars.

https://www.suwtec.de/VW-T5-Touareg-CAN-Bus-Adapter-fuer-12-Kanal-Soundsystem-9VL-und-9VE-an-anderem-VW-oder-Aftermarket-Radio
Skriv svar