hej.
Har precis hämtat ut en svart pearl metallic octavia kombi.
Har rullat 30mil just nu.
Vad finns för skydd på lacken från fabrik? Försäljaren vet jag har inte gjort något.
Skoda-försäljaren vill ha 1900:- för noggrann tvätt och lackförsegling.
Min fråga är om om det är värt det, utan snarare om ni rekommenderar någon annan firma, eller annan behandling?
Lackförsegla ny bil
-
WmB
- Bilmodell: Skoda Octavia kombi
- Kontakt:
-
MikaelW
- Bilmodell: Skoda Octavia TDI
- Kontakt:
Sv:Lackförsegla ny bil
Ja, det är OK att lackförsegla enligt alla jag varit i kontakt med. Har själv nappat på min åf erbjudande om en ditec-behandling för 3600.- Svart??? DEFINITIVT är mitt råd!
-
Bäverhanne
- Bilmodell: Skoda Fabia elegance kombi
- Kontakt:
Sv:Sv:Lackförsegla ny bil
Är inte helt säker på detta men jag hörde av min kollega på jobbet som köpt en ny V70 att om han lackförseglade bilen så skulle lackgarantin utgå. Vaxning var tydligen helt ok men ingenting annat.
Om Skoda själva erbjuder dig en lackbehandling för ett så lågt pris är det bara att slå till =) Säkerhetställ bara att lackgarantin inte utgår.
Om Skoda själva erbjuder dig en lackbehandling för ett så lågt pris är det bara att slå till =) Säkerhetställ bara att lackgarantin inte utgår.
-
WmB
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Lackförsegla ny bil
Känns ju helt sjukt om samma person som säljer bilen till oss erbjuder en lackbehandling som förstör garantin!
men givetvis ska jag fråga :)
men givetvis ska jag fråga :)
-
Andrej
Sv:Sv:Sv:Sv:Lackförsegla ny bil
Hej!
Jag har precis lackförseglat min bil. Det råde lite delade uppfattningar om man skall eller ej lackförsegla på helt nya bilar. Vissa menar att lacken måste torka innan man lackförseglar och att skyddet är komplett i ca 1 år efter att bilen har rullat ut. Jag har väntat i ett år och lackförseglat efteråt med Silver Seal 2K genom Skoda. Detta kostade mig 4500, där får jag även lite meddel att tvatta bilen med och lite annat krafs.
Nu undrar kanske de flesta varför jag valde Skodas egna istället för konkurenter? Svaret är enkelt. Jag har sett själv hur jobbet utförs och hur bra det blir. Jag har även hört att vissa konkurenter trotts dera stora namn inte lever upp i kvalitén av jobbet. Det har även hänt att resultatet blivit värre än innan lackförseglingen (repor på lack tex).
Detta är dock något man själv skall känna efter och välja efter behov.
Over and out!
/Andrej Strokan
Jag har precis lackförseglat min bil. Det råde lite delade uppfattningar om man skall eller ej lackförsegla på helt nya bilar. Vissa menar att lacken måste torka innan man lackförseglar och att skyddet är komplett i ca 1 år efter att bilen har rullat ut. Jag har väntat i ett år och lackförseglat efteråt med Silver Seal 2K genom Skoda. Detta kostade mig 4500, där får jag även lite meddel att tvatta bilen med och lite annat krafs.
Nu undrar kanske de flesta varför jag valde Skodas egna istället för konkurenter? Svaret är enkelt. Jag har sett själv hur jobbet utförs och hur bra det blir. Jag har även hört att vissa konkurenter trotts dera stora namn inte lever upp i kvalitén av jobbet. Det har även hänt att resultatet blivit värre än innan lackförseglingen (repor på lack tex).
Detta är dock något man själv skall känna efter och välja efter behov.
Over and out!
/Andrej Strokan
-
WmB
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Lackförsegla ny bil
tack för input