sträng kyla
-
agnethae
- Bilmodell: Skoda Fabia
- Kontakt:
sträng kyla
Vet någon om Stäng kyla kan orsaka att olja tränger upp vid oljestickan på Fabia 101 HK? Detta hände mig idag och undrar vad som kan orsaka detta.
-
Greven
- Bilmodell: Skyline R32 GTR
- Kontakt:
Sv:sträng kyla
Läste en grej i dag... att dom hadde fått vevhus fällan att frysa o bilen bygger upp vevhus komp... det hadde nämligen blivit kondens..
I bilen när den kördes lite då o då o det hadde fåt vevhus fällan att frysa o trycket hadde då lyft upp stickan o o olja hadde trängt ur..
//Greven
I bilen när den kördes lite då o då o det hadde fåt vevhus fällan att frysa o trycket hadde då lyft upp stickan o o olja hadde trängt ur..
//Greven
-
agnethae
- Kontakt:
Sv:Sv:sträng kyla
Tack för det.
Det vad vad jag trodde. Bilen går inte så lång sträckor, därav kondens i tråget.
Det vad vad jag trodde. Bilen går inte så lång sträckor, därav kondens i tråget.
-
Tobbe80
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:sträng kyla
Till verkstad genast !! om det är så att vevhuset fryser som ska du genast kolla upp det på verkstad... har haft inne 3-4 motorras nu på 2 veckor pga av detta.. vi kollar det byter olja+filter och bygger om vevhusvent, med en ny slangvärmare som går när bilen är igång, detta gäller alla 1,4 och 1,6 L motorerna innom VAG
sÅ KOLLA UPP DET, inte kul att få ras
sÅ KOLLA UPP DET, inte kul att få ras
-
agnethae
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:sträng kyla
Tobias,
Skall genast ta kontakt med VAG.
Tack
Agnetha
Skall genast ta kontakt med VAG.