I D I O T!!!

I detta forum skriver vi om icke bilrelaterade saker.
Skriv svar
Björn S (nalle)

I D I O T!!!

Inlägg av Björn S (nalle) »

Kommer körandes på E4 norr i från, söder om Gävle närmar jag mej en långtradare (24 meters) i ÖS regnet!.

Tror ni inte fanskapet gör en u-sväng på E4:an mitt framför näsan!!, nja, avståndet var ca 500 met, men jag hade påbörjat omkörning i vänsterfilen.

Farten var hög och rikligt med spray p,g,a, regnet så jag var tvungen att trycka rejält på bromsen så läsk & godis flyger kors & tvärs i bilen.

Helt livsfarligt. Flera bilar bakom tvärnitade dom oxså.
Det verkade har gått bra denna gång, har inte läst om nån krock på E4.

//nalle
Goffen

Sv:I D I O T!!!

Inlägg av Goffen »

Du skulle tagit reg nr och ringt polisen tveklöst.... Nästa gång han gör nått sånt dör nån.....
davidhellmyrs
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

Sv:Sv:I D I O T!!!

Inlägg av davidhellmyrs »

Håller med.
Idioti.

Samma sak i regnet idag.
Hade varit iväg och tränat. Kör hem, ganska "trött" efter träningen. Men ändå vaksam.

Spöregnar. Håller en 70 km /h på 90 km/h vägen. Har helljus. Får möte med en annan bil. Bländar av, men fortsätter bli bländad av han. Blinkar på han. Saktar ner lite "smått".

Swish. Ser två personer i högerkanten på vägen, som möter mig. Helt SJUKT! Ingen vägren. Inga reflexer. INGENTING! Man såg dom alltså 25 meter MAX innan jag körde förbi dom. Hann knappt reagera. Tur som det var, så höll jag mycket till vänster av vägen.

Men förstår inte hur man kan gå sådär på en stor väg som 117.

Visst nu kommer någon säga att jag ska anpassa min hastighet. Men nånstans får man tänka som "gående" också.
KH
Bilmodell: Inte Skoda
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:I D I O T!!!

Inlägg av KH »

Yrkeschaffissar tror de har egna regler
MrC
Bilmodell: Octavia 2 RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:I D I O T!!!

Inlägg av MrC »

[quote]Yrkeschaffissar tror de har egna regler[/quote]
Nu är du ute och reser. Är själv gammal yrkeschaffis och är det nåt vi försöker göra så är det underlätta för dom flesta andra.
Ligger farligt långt ute på väggrenen för det mesta för att inte vara ivägen. Minsta lilla man kommer utanför vägbanan så riskerar man att välta med 60 ton.
Så ditt påstående att dom har egna regler är horribelt. Visst finns det rötägg men det finns det överallt.
Haagbard
Bilmodell: Pickup
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:I D I O T!!!

Inlägg av Haagbard »

[quote]Yrkeschaffissar tror de har egna regler[/quote]

Ha ha, ja jag råkade för ett par år ut för en märklig grej.
Kom i lång uppförsbacke på vanlig 90-väg med två körfält ifatt en timmerbil som låg bakom en 24-meters DHL, när vägen blev plan så var det sikt och ingen mötande trafik, ger tecken och påbörjar omkörning med min rötna Jetta från -85, kommer upp ungefär mitt på timmerbilsekipaget när detta påbörjar omkörning av DHL-bilen.

SHIIIIIT, jag väjer vänster och just där extremt lägligt är en väldigt lång parkeringsficka..........tänker någon bråkdel av en sekund "bromsa eller gasa.....bromsa eller gasa" parkeringsfickan minskar raskt och är i slutet full med bark å skit efter att en timmerbil stått där och lastat, jag gasar, parkeringsfickan tar slut, jag lånar lite dike, upp på en avtagsväg, lånar åter igen dike, missar så när en reflexstolpe och klämmer mig in framför timmerbilen.
Då är timmerbilen uppe nästan mitt på DHL-dragbilen, så jag gissar att DHL-föraren ville släppa om timmerbilen, timmerbilschauffören blev ivrig och körde om utan att titta om han hade någon på utsidan.

Jag brukar sällan reta upp mig i trafiken, men här var det nära, jag stirrade i backspegeln och tyckte mig se en rätt förvånad timmerbilschaufför.
Det retar mig att han genom denna manövern i princip inte riskerade någonting fysiskt, hade inte parkeringsfickan vart där så hade jag blivit uttryckt i skogen i kanske 90-100 km/h sittandes i en 20 år gammal rostig bil utan att han ens kanske hade märkt av det, hade jag överlevt så hade jag säkert blivit väldigt skadad, hade jag omkommit så hade det nog benämnts som "singelolycka" "körde av på vänster sida" "vägen var rak och sikten god vid olycksplatsen" "troligtvis somnat"

Personbilsförare som slarvar, tar risker och chansar i trafiken riskerar ju ofta sin egen hälsa.
Ibland är det extremt lite som gör extremt stor skillnad, ibland har man marginalerna på sin sida, ibland inte......
MrC
Bilmodell: Octavia 2 RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:I D I O T!!!

Inlägg av MrC »

Som jag skrev innan: rötägg finns överallt.
Tobbe A
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:I D I O T!!!

Inlägg av Tobbe A »

Skulle köra på motorvägen när en trailer-bil kommer körandes på motorvägen. Han kan defenitivt inte missat mig då det är en lång påfart längst med motorvägen. Jag körde min Ford Express 1,4 -95. Detta är ingen racer kan jag säga. Fanskapet gick inte ut i vänsterfilen för att släppa in mig. Och det var ingen bil på hans vänstersida kan jag säga. Jag klarade mig med cm tillgodo...
Jag var rossenrasande och stampade om och tuta som satan. Han ger mig som svar på detta: Helljus och en knuten näve.
Det var droppen.

Vid nästa bro skulle jag av. Jag stod redan uppe på den när han skulle köra under den. Jag kan meddela att han fick nog byta ruta efter 1 st 50mm lång M10 bult med mutter placerade sig mitt i rutan framför honom.
juanito
Bilmodell: Skoda Octavia combi
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:I D I O T!!!

Inlägg av juanito »

Ja, det var ju moget och trafiksäkert! :-)
rubank
Bilmodell: Skoda Octavia RS (överlämnad till ny entusiast..)
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:I D I O T!!!

Inlägg av rubank »

man behöver väl inte försöka döda nån för att han inte byter körfält med en stor jävla lastbil vid en påfart? skärpt dig, klart man kan bli arg men någon jävla måtta får det ju vara. tänk om gubbjäveln vinglat till och satt sin lastbil i nån barnfamiljs bil... näe sånt där vill man inte ens höra talas om...
5.2 racing
Bilmodell: Skoda Octavia 4x4 2.0 FSI
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:I D I O T!!!

Inlägg av 5.2 racing »

[quote]Skulle köra på motorvägen när en trailer-bil kommer körandes på motorvägen. Han kan defenitivt inte missat mig då det är en lång påfart längst med motorvägen. Jag körde min Ford Express 1,4 -95. Detta är ingen racer kan jag säga. Fanskapet gick inte ut i vänsterfilen för att släppa in mig. Och det var ingen bil på hans vänstersida kan jag säga. Jag klarade mig med cm tillgodo...
Jag var rossenrasande och stampade om och tuta som satan. Han ger mig som svar på detta: Helljus och en knuten näve.
Det var droppen.

Vid nästa bro skulle jag av. Jag stod redan uppe på den när han skulle köra under den. Jag kan meddela att han fick nog byta ruta efter 1 st 50mm lång M10 bult med mutter placerade sig mitt i rutan framför honom.[/quote]

Mest korkade jag hört på länge.
Haagbard
Bilmodell: Pickup
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:I D I O T!!!

Inlägg av Haagbard »

[quote]Som jag skrev innan: rötägg finns överallt.[/quote]

Jag citerar citatet
Kabben
Bilmodell: Skoda Rapid Spaceback
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:I D I O T!!!

Inlägg av Kabben »

[quote][quote]Skulle köra på motorvägen när en trailer-bil kommer körandes på motorvägen. Han kan defenitivt inte missat mig då det är en lång påfart längst med motorvägen. Jag körde min Ford Express 1,4 -95. Detta är ingen racer kan jag säga. Fanskapet gick inte ut i vänsterfilen för att släppa in mig. Och det var ingen bil på hans vänstersida kan jag säga. Jag klarade mig med cm tillgodo...
Det var droppen.

Vid nästa bro skulle jag av. Jag stod redan uppe på den när han skulle köra under den. Jag kan meddela att han fick nog byta ruta efter 1 st 50mm lång M10 bult med mutter placerade sig mitt i rutan framför honom.[/quote]

Mest korkade jag hört på länge.[/quote]

Där har vi första klassens idiot, nu menar jag han som släppte bulten..
Skriv svar