Polering med maskin
-
dizapear
- Bilmodell: Skoda Octavia RS -05
- Kontakt:
Polering med maskin
Har precis köpt polermaskin till bilen(den ser för jävlig ut efter en vinter med latskap). Maskinen har justerbart varvtal från 1000-3000v/min. Nån som vet hur högt vartal jag skall köra på för att undvika "lackrosor" och brännmärken? Polerade förra vår för hand, och det blev kanon, men med maskin är nytt för mig
-
Macke
- Bilmodell: RS combi
- Kontakt:
Sv:Polering med maskin
"lackrosor" beror inte på varvtalet på maskin utan mer på vilken averkning medel och trissor har.
-
dizapear
- Kontakt:
Sv:Sv:Polering med maskin
Hur är det med brännmärken?
-
Kabben
- Bilmodell: Skoda Rapid Spaceback
- Kontakt:
Sv:Polering med maskin
[quote]Har precis köpt polermaskin till bilen(den ser för jävlig ut efter en vinter med latskap). Maskinen har justerbart varvtal från 1000-3000v/min. Nån som vet hur högt vartal jag skall köra på för att undvika "lackrosor" och brännmärken? Polerade förra vår för hand, och det blev kanon, men med maskin är nytt för mig[/quote]
jula eller, såg en maskin med dessa varvtalsområden där, har provat enm polermaskin förut, men aldrig mer.... gör man det regelbundet så går det smidigt för hand.
Disclaimer: detta meddelande kan innehålla spår av Carlsberg Export
jula eller, såg en maskin med dessa varvtalsområden där, har provat enm polermaskin förut, men aldrig mer.... gör man det regelbundet så går det smidigt för hand.
Disclaimer: detta meddelande kan innehålla spår av Carlsberg Export
-
Macke
- Bilmodell: RS combi
- Kontakt:
Brännmärken blir det ju inte,däremot kan du polera hål på klarlacken och gör du det så är det omlack som gäller.Oftast är det ju kanter osv som man går igenom om man kör lite för hårt men på plana ytor så är det mer eller mindre riskfritt.
-
juanito
- Bilmodell: Skoda Octavia combi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Polering med maskin
Vid för hög hastighet kan du även få brännmärken. Håll så låg hastighet som möjligt. Det krävs känsla vid karossveck.
-
dizapear
- Kontakt:
Just det. Jula. Varför âr inte den maskinen bra?
-
Thomas33
- Bilmodell: Skoda Felicia och Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Polering med maskin
[quote]Just det. Jula. Varför âr inte den maskinen bra?[/quote]
Är det den som är kombinerad vinkelslip??
Då är den allt för svag! Ta och sätt på polerduken och tryck den mot tex en bordsskiva och du ser att den nästan stannar. Utväxlingen är bara en sänkning av strömmen och inte en riktig växel på drivningen.
Köp istället den med två polertrissor på Biltema mm för så där 300 Kr. Den gör ett gott jobb för amatören, men dånar lite väl mycket, så hörselskydd på.
Är det den som är kombinerad vinkelslip??
Då är den allt för svag! Ta och sätt på polerduken och tryck den mot tex en bordsskiva och du ser att den nästan stannar. Utväxlingen är bara en sänkning av strömmen och inte en riktig växel på drivningen.
Köp istället den med två polertrissor på Biltema mm för så där 300 Kr. Den gör ett gott jobb för amatören, men dånar lite väl mycket, så hörselskydd på.