Bränsleförbrukning

I detta forum skriver vi om Skoda Felicia.
hakan kristiansson
Bilmodell: Skoda Fabia 1,2 Combi
Kontakt:

Bränsleförbrukning

Inlägg av hakan kristiansson »

Hej!
Jag har just skickat iväg min Fabia 1,2 som inte gjort annat än krånglat de 5 månader jag kört den. Nu återgår jag till Felicia igen. Mina två tidigare var det aldrig något krångel med. De var bägge 1,6:or, och nu har jag köpt en "GUBBKÖRD" 1,3 LXi -00, med servo, som verkar helt orörd, och mkt välservad (var 500:e mil!). Men det verkar som om denna motor drar mer bränsle. Första tanken, vid normal körning, c:a 50 motorväg i 110, och resten blandade småsträckor, resulterade i 0,76 l/mil. Rätt mycket tycker jag. Har ni några snålkörningstips för denna modell? Jag har försökt blåsa ur den, och märker redan att den går bättre, då farbror Nils inte direkt plågat den förut!

TACKSAM FÖR RÅD!

//Håkan
Thomas33
Bilmodell: Skoda Felicia och Octavia RS
Kontakt:

Sv:Bränsleförbrukning

Inlägg av Thomas33 »

min 95:a drar ca 0,65 blandad körning, men jag har ingen servo eller några andra finesser.

En rejäl sotning och den borde bli snålare. Hade samma problem med en Audi 100 2.0 som drog över litern när jag fick hem den och efter avsotning, utblåsning av motorn genom lite mer gasglad körning, så kom den ner till 0.85!!!
fabia rs
Bilmodell: Octavia RS II / Subaru Impreza GT

Sv:Sv:Bränsleförbrukning

Inlägg av fabia rs »

Våran Fabia kombi 1,2-06 har inte dragit över 0,7 sedan den va inkörd !!! efter ca 1000 mil !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mvh Karlzzon
Skriv svar