Sänkfjädrar
-
Calle E
- Bilmodell: Skoda Pickup
- Kontakt:
Sänkfjädrar
Cobra suspension säljer -40mm fjädrar till Caddy II (endast fram!!) och nu undrar jag om det är dessa som jag ska använda på min 00 pickup.
Till Felicia så finns det alla 4 fjädrarna men det är väl Caddy som är lika som Skoda PU, eller....
Man blir lite konfunderad och hoppas att någon här har testat...
Till Felicia så finns det alla 4 fjädrarna men det är väl Caddy som är lika som Skoda PU, eller....
Man blir lite konfunderad och hoppas att någon här har testat...
-
Tottomannen
- Bilmodell: Skoda/Caddy Pickup
- Kontakt:
Sv:Sänkfjädrar
Caddy finns även i en skåpversion, baserad på VW polo.
Skoda pickup/Caddy Pickup är byggd på Skoda Felicia, så det borde vara dessa fjädrar du ska ha.
Skoda pickup/Caddy Pickup är byggd på Skoda Felicia, så det borde vara dessa fjädrar du ska ha.
-
Calle E
- Kontakt:
Sv:Sv:Sänkfjädrar
Har talat med både Cobra Suspension och Dalhems och ska mäta mina bakfjädrar i helgen, sedan kommer Cobra S att kolla vilka bakfjädrar som är lämpliga.
Jag kommer att meddela vilka fjädrar som jag beställer...
Jag kommer att meddela vilka fjädrar som jag beställer...
-
Calle E
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sänkfjädrar
Det går inte att få tag på bakfjädrar ifrån Cobra-Suspension:-(
Så irriterande, hur har ni andra gjort för att sänka pickupen där bak??
Lite tråkigt att kapa fjädrar som är insvängda i båda ändar.
Finns det några tips??
Så irriterande, hur har ni andra gjort för att sänka pickupen där bak??
Lite tråkigt att kapa fjädrar som är insvängda i båda ändar.
Finns det några tips??
-
skodaPG
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sänkfjädrar
Hej!
Fjädrarna bak är inte lika på Felician och pickupen... Bakvagnen är olika på bilarna.
Kapa fjäderna och vänd den kapade delen neråt, det fungerar bra. Kapa dock inte för mycket för då blir dom för korta och så kommer dom att ramla ur när du lyfter bilen....
//Skodapg.se
Fjädrarna bak är inte lika på Felician och pickupen... Bakvagnen är olika på bilarna.
Kapa fjäderna och vänd den kapade delen neråt, det fungerar bra. Kapa dock inte för mycket för då blir dom för korta och så kommer dom att ramla ur när du lyfter bilen....
//Skodapg.se
-
Calle E
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sänkfjädrar
Tack, jag gissade att man kunde göra på det sättet.
Har sett att det finns förstärkta bakfjädrar att köpa, kanske skulle man utgå från dessa när man kapar...
Har sett att det finns förstärkta bakfjädrar att köpa, kanske skulle man utgå från dessa när man kapar...
-
juanito
- Bilmodell: Skoda Octavia combi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sänkfjädrar
Ett tips om du kapar fjädrarna lite mer...på äldre bilar användes "balata-remmar" för att inte utfjädringen skulle tappa fjädrarna. Vid hissning med domkraften stoppar remmen utfjädringen. Vid körning märks inget, om längden är rätt anpassad.
-
DP
- Bilmodell: Skoda Pick Up
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sänkfjädrar
Efter lite forskande visar det sig att bakfjädrar från Golf mk4 passar bak på Skoda Pickisen, det enda är att dom blir ca 20mm lägre än uppgivet, Golf mk4 30mm sänkning ger 50mm sänkning bak på Skodan.....
Tyvärr måste man ju köpa 2 uppsättningar fjädrar, 1 set Felicia för fram och 1 set Golf mk4 för bak sen står man där med 4 fjädrar som man inte behöver...
Någon som vet vart man kan hitta "lagom" priser på fjäderkitt??? Dalhems är det billigaste jag hittat hittils....
DP says: Skoda Shop Hack http://f5.putfile.com/6/16808595036.gif
Tyvärr måste man ju köpa 2 uppsättningar fjädrar, 1 set Felicia för fram och 1 set Golf mk4 för bak sen står man där med 4 fjädrar som man inte behöver...
Någon som vet vart man kan hitta "lagom" priser på fjäderkitt??? Dalhems är det billigaste jag hittat hittils....
DP says: Skoda Shop Hack http://f5.putfile.com/6/16808595036.gif
-
Calle E
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sänkfjädrar
Det blir bara framfjädrarna till golfen som blir över, framfjädrarna till pickupen kan köpas separat.
-
DP
- Bilmodell: Skoda Pick Up
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sänkfjädrar
Calle E in da house:
framfjädrarna till pickupen kan köpas separat.
Vart?????
Blev tillslut en uppsätting Cobra Felicia 40mm och en uppsättning Cobra Golf 4 30mm fjädrar från Realcar, dom var bussiga och snidade till "ett pris" på båda kitten så nu ska det skruvas på och se hur det blir. För mig är det viktigt att fortfarande kunna lasta en 200+ kilos hoj eller 2 st Crossar på flaket och kunna dra mitt lilla "hojsläp" utan att den går som en oxkärra detta återstår att se......
DP says: Gillar min Skoda mer & mer nu när den börjar bli klar.....
framfjädrarna till pickupen kan köpas separat.
Vart?????
Blev tillslut en uppsätting Cobra Felicia 40mm och en uppsättning Cobra Golf 4 30mm fjädrar från Realcar, dom var bussiga och snidade till "ett pris" på båda kitten så nu ska det skruvas på och se hur det blir. För mig är det viktigt att fortfarande kunna lasta en 200+ kilos hoj eller 2 st Crossar på flaket och kunna dra mitt lilla "hojsläp" utan att den går som en oxkärra detta återstår att se......
DP says: Gillar min Skoda mer & mer nu när den börjar bli klar.....