Hej på er.
Köpte för ett halvårs sedan en Octavia 2.0 tdi till mig själv, frugan blev avis som synden.
Vi var och tittade och körde 1.2 var död 1.4 hopp om livet men RS det var något som föll damen på läppen med ett diaboliskt flin sa hon om jag skall ha en fabia skall det var en RS annars kan det kvitta.
Så därför har jag några undringar angående RS som ni kanske kan hjälp mig med.
1. Är Rs mycket dyrare i slit delar, broms mm än de andra fabiorna ?
2. Håller bilen för effekten och vridet, jag menar det är faktiskt en viss skillnad mot den lilla strunt motorn ?
3. Erfarenhet om det är något som brukar krångla d.v.s. något konstuktions fel i serie som dyker upp på alla ?
Tacksam för tankar och synpunkter.
Bosse
Fabia eller inte ?
-
Javelina
- Bilmodell: Skoda octavia 2.0 tdi
- Kontakt:
-
sir_pelle
- Bilmodell: Octavia 1.8T
- Kontakt:
Sv:Fabia eller inte ?
finns mångder av info i trådarna angående allt detta. bara leta!!
-
Furby
- Bilmodell: Octavia E 4x4
- Kontakt:
Sv:Sv:Fabia eller inte ?
1. Är Rs mycket dyrare i slit delar, broms mm än de andra fabiorna ?
Jag har inte bytt några slitdelar ännu men bromsar, däck mm blir så klart dyrare
2. Håller bilen för effekten och vridet, jag menar det är faktiskt en viss skillnad mot den lilla strunt motorn ?
Har kört över 6000mil och den känns som ny. Många plockar ut 175hk/432 Nm ur Fabian utan problem.
3. Erfarenhet om det är något som brukar krångla d.v.s. något konstuktions fel i serie som dyker upp på alla ?
Nej, inget generellt
Jag har inte bytt några slitdelar ännu men bromsar, däck mm blir så klart dyrare
Har kört över 6000mil och den känns som ny. Många plockar ut 175hk/432 Nm ur Fabian utan problem.
Nej, inget generellt
-
Drutten&Jena
- Bilmodell: Fabia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Fabia eller inte ?
Visst är det smårpylar, men det finns nog på alla bilar som man bör räkna med. Inget grovt än sålänge på mina 6000 mil.