Ny bil!!

I detta forum skriver vi om Skoda Octavia 2.
Skriv svar
RS-Tobbebobbe

Ny bil!!

Inlägg av RS-Tobbebobbe »

Jaha, då blev det alltså en Skoda till och denna gången snikmodellen Octavia Combi 1.6 Elegance silvermetallic utan några extratillbehör. Gasfoten har dämpats med åren och efter mycket possitiva erfarenheter med vår Fabia 1.2 HTP så får vi se hur denna kommer att funka.

Fick 155 för min gamla och det får jag vara nöjd med och detta var en lagerbil som dom ville bli av med antar jag för jag fick den för 167.000:-

Får den levererad om ca 2v

Jahopp!
RSR

Sv:Ny bil!!

Inlägg av RSR »

155000? Bra pris.
Tobbe80
Kontakt:

Inlägg av Tobbe80 »

Duktig pojke... tumme upp att du valde en Skoda igen framför volvo :) hoppas du bli nöjd nu...

mvh
RS-Tobbebobbe

Sv:Sv:Ny bil!!

Hehe. jadå jag kommer nog bli nöjd. Denna gången var jag bara ute efter en vanlig bruksbil med ESP och lite bättre byggkänsla (läs gubbkomfort) än Octavia I. Sedan är denna lite roligare att köra på dåliga skogsvägar där en sänkt RS ryser. Tänkte ha denna i 3år och sedan kanske det ändå är dags för facelift på Octavia II :-)
rs_autopower
Bilmodell: Skoda octavia RS Combi TS Edition
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Ny bil!!

Inlägg av rs_autopower »

Kan bli svårsålt kanske med tanke på om du har dåligt med utrustning? Men elegancen är väl bra utrustad även på 1,6?
RS-Tobbebobbe

Sv:Sv:Sv:Sv:Ny bil!!

Ja, det är bara motorn som skiljer dom båda åt. Att det blev MPI berodde på att dom hade en sådan osåld, hade dom haft en FSI hade jag tagit den. Spelar ingen strörre roll för min del, jag kör så lite och kommer inte ens upp i 3000 mil på 3år och har nära til jobbet och tankar kanske 1gång i månaden. Så jag kan överleva att MPI´n drar några cl mera..
Tobbe80
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Ny bil!!

Inlägg av Tobbe80 »

Mpi går bättre än Fsi..... överreklamerat skit....=) thats it
RS-Tobbebobbe

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Ny bil!!

En fördel med 1.6 FSI är väl att det är kamkedja, att jämföra med MPI och 2.0 FSI som båda har kamrem.. Fast å andra sidan har jag inte bilar så länge att jag behöver bekymra mig för kamremsbyte. Dock bör det innebära att 1.6 FSI blir slamrigare med tiden :-)
dannes41
Bilmodell: octavia slxi
Kontakt:

Inlägg av dannes41 »

Har haft min mpi i 5 månader och är mycket nöjd med den,det är också en eleg kombi men jag kostade på med lilla sport pkt.Tyvärr blev jag påkörd av en traktor som plogade snö för ett par dagar sen,ska lämnas på lagning 21 mars,så vi får väl se hur bra det blir.
RS-Tobbebobbe

Sv:Sv:Ny bil!!

Trevligt, jag det är så tråkigt när det händer något med bilen. Hoppas dom reder ut det och är duktiga och återställer skicket så gott det bara går.

Som sagt så räcker nog MPI för mig denna gången, motorvalet är i underordnad betydelse. Jag är mer intresserad av bilmodellen i stort. komfort och finurliga saker som jag inte har i min RS..
RS-Tobbebobbe

Sv:Sv:Sv:Ny bil!!

Jaha, då har man hämta ut nya bilen och jag måste säga att jag är positivt överraskad. Trots den lilla motorn pinnar den på ganska raskt ändå i stadstempo, även med last. Går mycket tyst må jag säga, känslan i styrningen är klart mycket bättre, dörrklang, stolar jag det är som många säger ett bra hopp i rätt riktning!

Gillar 12v uttaget där bak och dom små utfällbara krokarna :)

Kul!!
Skriv svar