Hatar svartsjuka

I detta forum skriver vi om Skoda RS.
SkodaRs2003
Bilmodell: BMW M3
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hatar svartsjuka

Inlägg av SkodaRs2003 »

köp en "snäll" pitbull istället, de e iaf lagligt...... :)
Andrej

Inlägg av Andrej »

Intressant tråd... :)

Måste bara skriva ett inlägg här. Hade en Octavia 06a Combi 4x4 diesel. Riktigt nice bil, begagnad men väldigt bra skött (farsans gamla bil). så en dag stod jag på jobbet vars en av byggnaderna renoverades. Jag parkerade med mening en bra bit från hussidan (fanns ingen mer parkeringsplats än där jag stod).

Hur som helst så minns jag att jag skulle åka hem efter jobbet och tyckte att bilens ruta var lite skiten. Samma helg tvättade jag bilen och torkade den torr. Satte mig i bilen och åter igen är rutan riktigt skiten. Tänk er att man har kört om en lastbil och fått stänk av vägsalt på framrutan. Små men ändå synliga fläckar. Efter grundlig genomgång kunde jag konstatera att dessa fläckar inte gick bort. Eftersom jag hade dessa på rutan började jag oroa mig över att det var likadant över hela bilen, tyvärr hade jag så rätt. Hela bilen var i små prickar. Kunde inte komma på vad detta var förrän jag kom till jobbet på måndagen. Då lade jag märke till en parkerad bil. Den hade exakt samma mängd och form av märkena.

Ok, för att göra denna redan allt för långa historia kort. Fanskapet till målare hade betongkonserverat huset med en högtrycks blås eller vad man skall kalla det för. Eftersom han inte hade något plastskydd runt huset så spred sig stora mängder av detta skit med vinden på vadå?? Min bil, och alla andras med!! Kul va?

Detta medel hade satt sig i lacken, rutorna, fälgarna, däcken, plastdetaljerna i allt! Som tur var så erkände han detta och betalade självrisken. Försäkringsbolaget skulle fått byta alla delar samt lacka om bilen. En kostnad som skulle ligga på 95 000 enligt försäkringsbolaget.

Så, ibland kan man ha otur när man är på annan parkering än den man har vid sitt hus. Min nuvarande bil står i ett varmgarage med kameraövervakning. I detta varmgarage finns det tre platser. Så händer något med min bil vet man ju vem som vart där och tallat. Tro mig, man sover mycket bättre att ha bilen i garage än att den skall stå ute. Jag lider med er som oroar er om era bilar för att de står på gatan.

Mitt dilemma var iof mest att det var massa katter som älskade att ligga på min gamla bil. Man hade jämt kattspår på bilen på sommaren. Av någon anledning alltid efter att man tvättat bilen. Fattar inte varför katter älskar tvättade bilar.

O, detta inlägg blev ganska långt. Nåväl!

Må väl alla!!
WmB
Bilmodell: Skoda Octavia kombi
Kontakt:

Inlägg av WmB »

jag är glad att du fick tag på målarfan!
Andrej

Inlägg av Andrej »

Tro mig, jag med! Det som känns lite märkligt är att alla de andra som fick sina bilar nedsprutade tyckte att jag vad dum i huvudet och "pedant" då jag reagerade på detta betongkonserveringsmedel som jag fick på bilen. De menade att detta inte skulle skada bilen...

...fast om man tittade extra noga på lacken var det som små kratrar i lacken där dropparna hade fallit. Det hade alltså börjar fräta i lacken. Undra hur rosttålig bilen blev då...pedant va? >.<

Nae, glad är jag nu att jag har min Black Pearl. :)
Haagbard
Bilmodell: Pickup
Kontakt:

Inlägg av Haagbard »

Svartsjuka är inte att leka med :)
Skriv svar