Laddkabel sitter fast
-
Mart59
- Bilmodell: Skoda Enyaq 85x
- Kontakt:
Laddkabel sitter fast
Jag har alldeles ny Skoda Enyaq 85x och den går kanonbra. Men, jag har ett problem: Efter avslutad laddning släpper inte laddkabeln vare sig från bilen eller laddboxen (Zaptec go). Jag gör allt enligt alla instruktioner: Låser upp med nyckeln två gånger, avslutar laddningen både i appen för bilen och för laddboxen. Till slut fick jag använda mig av nödöppnaren i bagageutrymmet men andra gången hjälpte inte ens det. Har någon haft samma problem?
-
rqu
- Bilmodell: Enyaq
- Kontakt:
Re: Laddkabel sitter fast
Har du testat att ändra inställningen i din laddplats? Det går även att göra inne i bilen för din laddplats. Annars brukar man kunna låsa bilen igen, och sen låsa upp den två gånger.
Kanske testa att rycka säkring 3 en stund?
https://skodaklubben.com/viewtopic.php?t=21880&sid=5b95149c7ad0e17585e03ce6be3e7505
Kanske testa att rycka säkring 3 en stund?
https://skodaklubben.com/viewtopic.php?t=21880&sid=5b95149c7ad0e17585e03ce6be3e7505
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-
Mart59
- Kontakt:
Tack för svar. Vad menar du med att ändra inställningen för din laddplats inne i bilen? Vad är det som ska ändras?
-
rqu
- Kontakt:
Cable lock, se bilden i appen. Motsvarande inställning finns i bilen också.
-
Mart59
- Kontakt:
Yepp. Allt det där har jag testat. Jag anslöt en annan elbil till laddboxen och då fungerade allt perfekt. Släppte direkt. Irriterande! Har tagit kontakt med Möller bil så vi får se vad som händer... Ingen annan som har haft liknande problem?
-
rqu
- Kontakt:
Bara att den trilskades några gånger, funkade dock efter att jag låst och låste upp bilen. Man har ett tidsbegränsat fönster där kabeln ska lossna efter upplåsning. Testa med att ta bort säkringen för laddning, tror det kan reseta liksom, men det hade du väl gjort kanske. Ring säljaren/verkstaden för det ska ju funka. Men det var lite strul för mig och frugan efter senaste mjukvaran kom på och inställningen för unlock försvann för laddplatsen, då behövde vi låsa/låsa upp flera gånger för att få ut sladden.
-
Mart59
- Kontakt:
Tack för svar. Ja, jag har kontaktat försäljaren så vi får se vad som händer..... De är dock inte kända för att vara så snabba....