Bakluckan vill inte öppna sig då handtaget inte är kopplat till själva låsmekanismen, nu undrar jag om jag måste köpa nytt lås eller om jag endast behöver pilla lite för att få koppla ihop handtaget till låset.
Jag har försökt redan att dra lite, skruva upp den tundra grejen i mitten av låset, men dessvärre inte lyckats.
Här är bilder på mitt lås och en bild på hur den ska se ut. Som man ser är min vinklad för mycket höger, och jag har ingen aning vad detta beror på.
Jag tror att problemet är att den vriden för mycket höger så den kan inte hamna under handtagets spak, som ni ser inringat på bilden.
Som märks är jag okunnig inom området och ursäktar för taskig beskrivning. Men är extremt tacksam om någon är kunnig inom området.
Bakluckan öppnar inte
-
Gurtinator
- Bilmodell: Octavia mk1
- Kontakt:
Bakluckan öppnar inte
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-
Gurtinator
- Bilmodell: Octavia mk1
- Kontakt:
Re: Bakluckan öppnar inte
Löste det.
det var centrallåsmekanismen som strulade, som ni ser på bilden hade den fastnat i låst läge, jag tog helt enkelt bort den och får leva med att alltid låsa bagageluckan. Alternativt köpa ett nytt centrallås!
det var centrallåsmekanismen som strulade, som ni ser på bilden hade den fastnat i låst läge, jag tog helt enkelt bort den och får leva med att alltid låsa bagageluckan. Alternativt köpa ett nytt centrallås!