Har inte haft bilen länge , Enyaq 80X -22 , så jag har bara laddat DC ett par gånger.
Har som mest kommit upp i 71 KW. Hade 18 % i batteriet och det var ca 5-7 grader i luften och körsträckan före laddtillfället var ca 5 mil. Laddat 2 gånger innan från ca 40% och då legat på runt 50 KW.
Är det en normal siffra ?
DC-laddning KW ?
-
Lasseman70
- Bilmodell: Enyaq
- Kontakt:
-
bmw_ixen
- Bilmodell: Enyaq iV80
- Kontakt:
Re: DC-laddning KW ?
Det är sällan jag DC laddar, men rekordet i sommras med 3.7 låg på 130 och gamla rekordet förea året på 118 med 3.1 eller vad det var då. Men det är nästan lite väl snabbt. Man hinner ju knappt ta en paus... :-)
Blir kanske en sväng runt jul, får se hur det går.
Blir kanske en sväng runt jul, får se hur det går.
-
@ndread
- Bilmodell: Enyaq 80x sportline
- Kontakt:
Se äldre bilarna förvärmer inte batteriet och är det riktigt kallt kan du börja med 10 kW och långsamt öka....
Även på sommaren är det svårt att få hög laddhastighet utan förvärmning. Men i praktiken spelar det sällan någon roll eftersom det går tillräckligt fort ändå...och de flesta dc-laddar bara några gånger per år ändå...
Även på sommaren är det svårt att få hög laddhastighet utan förvärmning. Men i praktiken spelar det sällan någon roll eftersom det går tillräckligt fort ändå...och de flesta dc-laddar bara några gånger per år ändå...
-
PappaJ
- Bilmodell: Skoda Enyaq 80x Sportline
- Kontakt:
Hej,
Har en 80x-23 i tjänsten där jag behlver DC-ladda mellanåt.
Normal hastighet är 70kw. Hör läst/hört att man genom klimatpanelen ska kunna ”förvärma” batteriet.
Stämmer detta?
Har en 80x-23 i tjänsten där jag behlver DC-ladda mellanåt.
Normal hastighet är 70kw. Hör läst/hört att man genom klimatpanelen ska kunna ”förvärma” batteriet.
Stämmer detta?
-
@ndread
- Bilmodell: Enyaq 80x sportline
- Kontakt:
PappaJ skrev:
> Hej,
>
> Har en 80x-23 i tjänsten där jag behlver DC-ladda mellanåt.
> Normal hastighet är 70kw. Hör läst/hört att man genom klimatpanelen ska
> kunna ”förvärma” batteriet.
>
> Stämmer detta?
Nej, det stämmer tyvärr inte eftersom du har en 80/80x. Från modellåret 2024 dvs. modellerna 85/85x kan man förvärma batteriet.
> Hej,
>
> Har en 80x-23 i tjänsten där jag behlver DC-ladda mellanåt.
> Normal hastighet är 70kw. Hör läst/hört att man genom klimatpanelen ska
> kunna ”förvärma” batteriet.
>
> Stämmer detta?
Nej, det stämmer tyvärr inte eftersom du har en 80/80x. Från modellåret 2024 dvs. modellerna 85/85x kan man förvärma batteriet.