Hej,
inför leverans av en nyare begagnad Octavia2 (2006) har jag diskussioner med säljaren/verkstan om möjligheterna att installera en strömbrytare i kupen med någon typ av originalknapp nere på mittkonsolen framför växelspaken. Tryckknapp (momentan/återfjädrande) kan gå att ordna, men kabeldragningen till motorrummet är egentligen det stora problemet.
Vet någon på forumet ifall det kan finnas några oanvända ledare från detta ormråde genom torpedvägg och in till motorrummet/reläbox. Exvis finns ju som tillval däcktrycksmätning/indikering som i det fall det är installerat har en tryckknapp här. Min bil har inte denna funktion, men frågan är ifall detta kablage för detta kan vara framdraget från fabrik?
Vilka praktiska möjligheter finns annars att på ett korrekt sätt efterdra kablage som får en riktig genomförning till motorrummet?
/Johan, Solna
Kupekontakt x-ljus
-
skodajohan
- Bilmodell: Skoda Octavia II 4x4
- Kontakt:
-
DSG
- Bilmodell: Skoda Octavia II 2.0 TDI DSG
- Kontakt:
Sv:Kupekontakt x-ljus
Rett over gasspedalen er det et par hull som kan benyttes. Har selv benyttet disse for kabelgjennomføring. Det er en utsparing i isolasjonen. Relativt enkelt å finne. Dessverre finnes det ikke ekstra brytere uten symboler, så du må nok bare bruke en av de orginale med "dekktrykk", ESP eller lignende.
-
pelletutt
- Bilmodell: Octavia II TDi
- Kontakt:
Sv:Kupekontakt x-ljus
Inga problem att dra en extra kabel genom original genomföring som sitter över pedalstället. Lossa plasten under ratten o plocka ev. bort batteriet så är det inga problem.
-
bjorn_bergendahl
- Bilmodell: Skoda Octavia
- Kontakt:
Re: Kupekontakt x-ljus
Jag har försökt att få igenom extra kablar genom hålet där orginalkabelstammen går. Jag lycakdes dock inte det var för trångt. Tips på hur man går tillväga?
Björn
Björn