Kan ej spela upp cd-skivor
-
Schumacher
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Kan ej spela upp cd-skivor
Stereon kan ej spela upp cd-skivor. Bilen är så gott som ny; Fabia 3000 mil, -09. När jag sätter i en cd-skiva (både bränd och original) så kommer det upp ett meddelande om CD-error. I instruktionsboken står det att vid kallt klimat så kan det förekomma fukt i cd-spelarnen. Någon som haft samma bekymmer? När kan jag lyssna på cd-skivor igen?
Jesper
Jesper
-
emilson
- Bilmodell: Skoda Fabia 1,2
- Kontakt:
Sv:Kan ej spela upp cd-skivor
Haha exakt samma fel som för mig. Pinsamt att en ny bil har detta fel, på min fungerar det endast med original skivor, men i höstas funkade det med alla skivor..
Säg till ifall du kommer på någon smart lösning.
Säg till ifall du kommer på någon smart lösning.
-
Bäverhanne
- Bilmodell: Skoda Fabia elegance kombi
- Kontakt:
Sv:Sv:Kan ej spela upp cd-skivor
Inte roligt. Har ni testat att ställa in en kupevärmare i ett par timmar för att få ur all fukt? Alternativt plocka isär och rengöra lasern.
-
fyramyra
- Bilmodell: Skoda 4+4
- Kontakt:
Sv:Kan ej spela upp cd-skivor
jag hade exakt samma problem med en octavia-06...dock kom snart ett brev från VAG där det stod att jag var välkommen in så skulle dom programmera om allt..de hade nämligen sett på nån dator att signaler var fel..de kunde tydligen se såna fel från en huvuddator i Tyskland..en arbetskompis fick nästan samtidigt meddelande att han skulle in o programmera om motorstyrning...dessa saker var förstås gratis..hoppas du också får ett brev om detta!!hör av dig på tråden o tala om hur det gått!!
-
Schumacher
- Kontakt:
Sv:Sv:Kan ej spela upp cd-skivor
Min är en 09:a så något brev får jag nog inte. Antar att det bara är att vänta tills våren och eventuell fukt försvunnit. Det har ju trots allt varit en jäkla vinter på minus 20 grader vissa dagar:( Jag ska ta kontakt med Skoda nästa vecka...
-
emilson
- Bilmodell: Skoda Fabia 1,2
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Kan ej spela upp cd-skivor
inte lönt att försöka driva ut fukten med kupévärmare, har haft bilen i varmgarage i 2 dygn, efter 9 försök kunde stereon läsa en bränd skiva. Sen efter bilen blivit kall igen var det samma skit.
Skoda kan inte göra något åt saken eftersom det fungerar med "vanliga skivor". Brända skivor skiter dom i.
Sjukt märkligt att en bil från 2010 ska lida av dessa problem.
Skoda kan inte göra något åt saken eftersom det fungerar med "vanliga skivor". Brända skivor skiter dom i.
Sjukt märkligt att en bil från 2010 ska lida av dessa problem.
-
fyramyra
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Kan ej spela upp cd-skivor
ja, gör det..jag vet inte hur dom fick reda på att detta fel uppkommit på min bil..jag hade haft den i ett år när det började krångla..en vecka efter det börjat krångla kom detta brev...till VAG där jag bor kommer även med jämna mellanrum en radiokunnig som man kan boka tid hos..kanske är så hos dig med..lycka till nu..!!
-
Schumacher
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Kan ej spela upp cd-skivor
Jag kan varken spela brända skivor eller original:( Jag har ju nybilsgaranti kvar så det löser väl mina bekymmer
-
Schumacher
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Kan ej spela upp cd-skivor
Nu har jag haft bilen på service och jag får en ny cd som täcks av garantin:)
-
fyramyra
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Kan ej spela upp cd-skivor
mycket bra!!gott att det löste sig!!!