Bluetooth

I detta forum skriver vi om Bilstereo och Multimedia.
KESKI
Bilmodell: Skoda Fabia RS
Kontakt:

Bluetooth

Inlägg av KESKI »

Håller på att bli galen på plingljudet varje gång telefon ansluter till bilen och kopplas ur. Hittar inget i instruktionerna om hur jag stänger av plinget alternativt sänker ljudet på plinget. Måste väl vara inställningar på bilen för har försökt gå igenom telefonens funktioner och se om det r nån signal där jag kan stänga av men hittar inget.. Har stereopaketet swing med bluetoothpaket.. Har även haft problem med att jag har fått ett rejält rundgångljud första samtalet jag ringer ut ett antal ggr, lägger jag på och ringer en gång till så är det borta.. Och nu menar jag att det tjuter till i öronen när det blir rundgång, är detta något problem som någon annan känner till???
Tack på förhand// Christian
Hurtan
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

Sv:Bluetooth

Inlägg av Hurtan »

Har samma problem med iriterande pling.
Har bara haft min bil i 5 dagar,hoppas någon vet hur man får bort ljudet för in och urkoppling av telefonen .
/Micke
skogsbil
Bilmodell: Skoda 4x4 TDI CR 2.0
Kontakt:

Sv:Bluetooth

Inlägg av skogsbil »

Min sambo hade samma rektion när vi fick nya bilen: "Jag kommer att blir galen på det där ljudet!" Tyvärr verkar det inte finnas nån inställning för att avaktivera det bland de VCDS/VAGCOM-inställningar som visas här: http://dk.openobd.org/skoda/octavia_1z.htm.

Själv tycker jag det börjar låta ganska hemtrevligt nu, lite som de amerikanska bilar som pratar med en när man kliver in ;-)
KESKI
Bilmodell: Skoda Fabia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Bluetooth

Inlägg av KESKI »

Precis när telefonen loggar in eller ut (står phone i menyn) vrid då på volymkontrollen... Sen verkar det som att varje gång man har pratat å vridit upp volymen så går det även på in och urlogg signalen, så passa på att vrida ner efter samtal :) Har inte hittat någon annan meny för att ständigt ställa ljudet på plinget..
Mvh
Christian
perlund
Bilmodell: Skoda Yeti
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Bluetooth

Inlägg av perlund »

Fick min Yeti -11 (med Bolero) härom dagen och håller redan på att bli galen på "bongandet" när telefonen pairas...

I övrig yetinöjd 8-)
Cheng
Bilmodell: Superb II Automat
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Bluetooth

Inlägg av Cheng »

Jag tycker det är ganska praktisk detalj. På detta viset så vet man ju att mobilen är med i bilen. Man kan lugnt låta den ligga kvar i fickan eller rocken då man kliver in i bilen.
Skriv svar