Skoda stream mp3
-
qsecofr
- Bilmodell: Skoda Octavia Kombi 1,6 Elegance
- Kontakt:
Skoda stream mp3
Hej,
Någon mer som har problem med att spela brända mp3 skivor?
Stoppar i en skiva och det står waiting länge och sedan åker skivan ut samtidigt som det står "cd error" i displayen.
Prövar igen och helt plötsligt funkar det utan problem, har skivan väl startat så funkar den.
Har testat att bränna långsammare och utan mappar med samma resultat.
Ibland funkar det och ibland inte alltså, mer att det inte funkar än att det funkar, lite tråkigt.
Funderar på att be Skoda byta ut den på nybilsgarantin, någon här som har bytt sin med ovanstående problem och fått det att funka?
/qsecofr
Någon mer som har problem med att spela brända mp3 skivor?
Stoppar i en skiva och det står waiting länge och sedan åker skivan ut samtidigt som det står "cd error" i displayen.
Prövar igen och helt plötsligt funkar det utan problem, har skivan väl startat så funkar den.
Har testat att bränna långsammare och utan mappar med samma resultat.
Ibland funkar det och ibland inte alltså, mer att det inte funkar än att det funkar, lite tråkigt.
Funderar på att be Skoda byta ut den på nybilsgarantin, någon här som har bytt sin med ovanstående problem och fått det att funka?
/qsecofr
-
lensflare
- Bilmodell: Skoda Octavia Kombi
- Kontakt:
Sv:Skoda stream mp3
Provat med olika märken på skivor? En del läsare är känsligare för vissa märken än andra..
-
qsecofr
- Kontakt:
Sv:Sv:Skoda stream mp3
[quote]Provat med olika märken på skivor? En del läsare är känsligare för vissa märken än andra..[/quote]
Jag har inte gjort det ännu, men tanken har slagit mig.
Skall testa det i morgon och se om det funkar bättre.
/qsecofr
Jag har inte gjort det ännu, men tanken har slagit mig.
Skall testa det i morgon och se om det funkar bättre.
/qsecofr
-
Rolle85
- Bilmodell: Skoda Fabia
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Skoda stream mp3
Hej
Jag kör med CR-RW skivor i min Skoda Fabia stereo och de funkar fint. Nån som vet vilka format denna stereo spelar? Mp3, DVD etc?
Jag kör med CR-RW skivor i min Skoda Fabia stereo och de funkar fint. Nån som vet vilka format denna stereo spelar? Mp3, DVD etc?
-
qsecofr
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Skoda stream mp3
Nu har jag testat tre olika fabrikat utav skivor, en utav dem (Sony) verkar funka bra, skall testa lite mer.
Känns inte bra att den skall vara så känslig för vilken skiva som fungerar eller ej.
/qsecofr
Känns inte bra att den skall vara så känslig för vilken skiva som fungerar eller ej.
/qsecofr
-
Bäverhanne
- Bilmodell: Skoda Fabia elegance kombi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Skoda stream mp3
Beror inte bara på vilken tillverkare av skivan. CD/DVD brännaren spelar stor roll när du bränner, ju bättre brännare desto tydligare information på skivan = billig brännare + billiga skivor ger otydlig information på skivan vilket gör att spelaren har svårt att läsa den.
Testa att bränna din musik på 2x hastighet, de flesta väljer ju gärna att bränna på snabbast möjliga = 52x +-10x vilket även detta gör att informationen kan bli otydlig på skivan. Samma sak här, desto billigare komponenter brännare/skivor desto lägre hastighet för att få tydlig information på skivan...
Lycka till!
Testa att bränna din musik på 2x hastighet, de flesta väljer ju gärna att bränna på snabbast möjliga = 52x +-10x vilket även detta gör att informationen kan bli otydlig på skivan. Samma sak här, desto billigare komponenter brännare/skivor desto lägre hastighet för att få tydlig information på skivan...
Lycka till!
-
Skyride
- Bilmodell: Skoda Octavia 4x4
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Skoda stream mp3
Och vilka kombinationer har ni som det funkar för?
Märke på skiva?
Märke på brännare?
Vilket brännarprogram/hastighet?
Märke på skiva?
Märke på brännare?
Vilket brännarprogram/hastighet?
-
MikaelW
- Bilmodell: Skoda Octavia TDI
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Skoda stream mp3
Ett annat problem jag stött på är att den inte läser mp4. wma och mp3 går bra men all musik som jag rippat i iTunes för min iPhone funkar inte. Klart störande!