Skoda Forum v2.2!
Forum : Skoda Felicia
Ny tråd | Sök i forumet | Tillbaka
 Skodaklubben.com - Ämne : Drivknut Till botten av sidan! Till toppen av sidan! Hjälp
Skrivet av : Ej synligt.  Datum : 1609 dagar sedan.
Hej
Jag har fått bytt v-drivknut. Dett gick väl bra med Biltemas drivknutsavdragare, men kanske skall man lossa styrleden också, förutom fjäderbenet och bromsoket.
Det värsta verkar vara "clipsen" som man drar åt gummidamasken med. Inget verkar bra. Biltemas förstår jag ej, Mekonomens ser bra ut men är svåra att nypa till, så vad använder man?
Finns det smala tunna metall "slangklämmor"? Använder man "packplastband" vid drivaxlen?
Eller vad?

Förundrad Staffan

.: Svara :. .: Citera :.

Skodaklubben.com - Ämne : Sv:Drivknut Till botten av sidan! Till toppen av sidan! Hjälp
sånna du hakar i sen klämmer på ska du ha ett verktyg till. funkar hur fint som helst då.

Skodaklubben.com - Ämne : Sv:Sv:Drivknut Till botten av sidan! Till toppen av sidan! Hjälp
Hej
Jo. mekonomen har en som man skulle klämma ihop, efter ihakning med en hovtång(?). Jag försökte med en liten, det gick inte alls att få kraft nog...

Staffan

Skodaklubben.com - Ämne : Sv:Sv:Sv:Drivknut Till botten av sidan! Till toppen av sidan! Hjälp
Det finns speciella tänger för detta ändamål på biltema...

Skodaklubben.com - Ämne : Sv:Sv:Sv:Sv:Drivknut Till botten av sidan! Till toppen av sidan! Hjälp
Skrivet av : Ej synligt.  Datum : 1608 dagar sedan.
Hej igen
Jag tänker på den sorten som Mekonomen har som man skall bita ihop med en hovtång. Den på Biltema som man skall ha en specialtång till fungerar säkert bättre eller så får jag hitta en större tång med mer kraft...

Finns det inga smalare och tunnare slangklämmor som man skruvar ihop?

Staffan

.: tillbaka :.