Skoda Forum v2.2!
Forum : Skoda Octavia RS
Ny tråd | Sök i forumet | Tillbaka
 Skodaklubben.com - Ämne : Montering av extraljus! Till botten av sidan! Till toppen av sidan! Hjälp
Skrivet av : Ej synligt.  Datum : 3909 dagar sedan.
Ska montera extraljus på min Octavia RS och fundrar lite på var jag lämpligast tar matningen till extraljusen? Jag har Xenon-ljus.

.: Svara :. .: Citera :.

Skodaklubben.com - Ämne : Sv:Montering av extraljus! Till botten av sidan! Till toppen av sidan! Hjälp
Matning till extraljusen tar du via batteriet precis som vanligt. Du menar väl vart du ska koppla drivningen till relät som klickar på ljusen?Eller?

Skodaklubben.com - Ämne : Sv:Sv:Montering av extraljus! Till botten av sidan! Till toppen av sidan! Hjälp
Jag tog min matning till X-ljusen från säkringsboxens baksida lite bökigt men med mitt dåliga tålamod och centrerade tumme så tordes jag inte hålla på framme vid xenonljusen.

Skodaklubben.com - Ämne : Sv:Sv:Montering av extraljus! Till botten av sidan! Till toppen av sidan! Hjälp
Precis - själva styrningen för extraljusen menade jag. Jag var oxå och kikade lite på att ta den från baksidan av säkringsboxen och det verkade vara en bra lösning men jag fick baske mig inte dän panelen. Någon som vet hur man får loss den? Jag hittade skruvarna vid själva säkringsboxen, de som sitter fast under i det ventilerade plastgallret med det verkar sitta fast i överkant på något sätt oxå och jag vågade inte rycka för hårt heller! Nån som vet?

Skodaklubben.com - Ämne : Sv:Sv:Sv:Montering av extraljus! Till botten av sidan! Till toppen av sidan! Hjälp
sitter en skruv bakom ljusomställaren, bara att trycka in vrida åt höger å dra ut, sen e de bara å trycka ut själva hållaren, sen ser du skruven där uppe till höger......

Skodaklubben.com - Ämne : Sv:Sv:Sv:Sv:Montering av extraljus! Till botten av sidan! Till toppen av sidan! Hjälp
Kanon, då provar jag d i helgen. Sitter kablarna med flatstift in i dosan eller?

Skodaklubben.com - Ämne : Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Montering av extraljus! Till botten av sidan! Till toppen av sidan! Hjälp
Skrivet av : Ej synligt.  Datum : 3908 dagar sedan.
Någon som visste hur kablarna satt i säkringsdosan eller? :o) Undrar oxå hur man på bästa och enklaste sättet drar kabeln ut genom torpedväggen och ut i motorutrymmet?

Skodaklubben.com - Ämne : Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Montering av extraljus! Till botten av sidan! Till toppen av sidan! Hjälp
Har inte tänkt hur kablarna sitter, men det finns ett litet hål som du kan dra ut kablarna i, bara att ta mattkniven å skära ett kryss i den gummi ring som finns där.... ser de lättast om du öppnar huven å kollar.... innefrån så finns den ovanför gasen....

Skodaklubben.com - Ämne : Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Montering av extraljus! Till botten av sidan! Till toppen av sidan! Hjälp
Hmm tänkte bara förvarna om att se upp vart nu går in i kupen och skär och donar.....väldigt lätt att få det blött om fötterna. det bästa är att alltid följa kabelstammen in och inte göra massa onödiga hål i kaross/torped.

När det gäller dragning av matning till steg m.m så tar ni det lämpligast på plintarna under ratt/pedalställ, finns direkt matning från batteri, x- kontakt, jord allt ni behöver

//tobbe

.: tillbaka :.